۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۲۵
کد خبر: 83000681
T T
۰ نفر

شاعر مقيم اروميه احياگر روح غزل معاصر است

۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۲۵
کد خبر: 83000681
شاعر مقيم اروميه احياگر روح غزل معاصر است

اروميه- ايرنا- مدير آفرينش هاي ادبي حوزه هنري آذربايجان غربي گفت: علي محمديان متخلص به «مسافر» شاعر غزل سراي معاصر مقيم اروميه را مي توان از شاعران احياگر روح لطيف غزل با گرايش عرفان در شعر فارسي برشمرد.

مصطفي قليزاده عليار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين شاعر پيشكسوت روحيه زلال تغزل را در اشعارش با چاشني عرفاني، عاطفي، اجتماعي و اخلاقي درآميخته است.
وي اضافه كرد: زبان شعر 'محمديان' سنتي اما دلنشين بوده و وي وارث شاعران متقدم و معاصر در غزل سرايي است.
وي ادامه داد: اين هنرمند به عنوان شاعر متعهد و آگاه به زمان در بيان حماسه جاودان شهدا و رزمندگان در دوره دفاع مقدس موفق بوده است و اشعار آييني وي ميراث ماندگار شعر معاصر كشور محسوب مي شود.
مدير آفرينش هاي ادبي حوزه هنري آذربايجان غربي بيان كرد: استاد شهريار يكي از شاعراني است كه تاثير عمده اي بر 'محمديان' در غزل سرايي گذاشته است.
قليزاده عليار با اشاره به اينكه 'محمديان' تاكنون نزديك به 400 غزل و چند شعر در قالب هاي مختلف سروده است، افزود: تاكنون فقط يك مجموعه شعر وي به نام «سفينه عشق» در سال 1383 در اروميه منتشر شده و يك مجموعه ديگر وي نيز آماده چاپ است.
به گزارش ايرنا علي محمديان متخلص به «مُسافِر»، در سال 1313 در همدان چشم به دنيا گشود؛ وي از سال 1335 مقيم اروميه بوده و از دهه 1350 به صورت جدي به سرودن شعر پرداخته است.
غزل قالب شعري است كه در آن مصراع اول و همه مصراع هاي زوج باهم هم قافيه است؛ حافظ و سعدي از شاعران برجسته كشور هستند كه در اين قالب، اشعار ماندگاري خلق كرده اند.
7129/3072