۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۸:۴۵
کد خبر: 83000487
T T
۰ نفر
نانوایی ها 15 میلیون تومان تسهیلات می گیرند

تهران- ایرنا- معاون وزیر جهاد كشاورزی گفت: به هر نانوایی 15 میلیون تومان تسهیلات بهسازی و نوسازی پرداخت می شود.

یزدان سیف در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: در هر ماه 2 هزار فقره از این تسهیلات به صاحبان نانوایی ها پرداخت می شود كه برای این منظور 360 میلیون تومان در سال جاری تامین شده است تا نانوایی ها بهداشتی تر شوند.
مدیرعامل شركت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، در مورد غنی سازی نان نیز گفت: غنی سازی نان در دستوركار است و از آنجایی كه مشتری قدرت انتخاب آرد را ندارد، آدر نانوایی ها با برخی مواد مانند آهن و اسید فولیك غنی سازی می شوند اما غنی سازی آرد با ویتامین D با توجه به اینكه ممكن است برخی مردم نسبت به آن آلرژی داشته باشند و موجب مسمومیت شود، انجام نمی شود.
سیف در خصوص غنی سازی سایر مواد غذایی حاوی آرد اظهار داشت: آرد برخی از محصولات كه مشتری ها قدرت انتخاب دارند مانند ماكارونی، قابلیت غنی سازی 100 درصدی دارد كه البته زیرنظر وزات بهداشت انجام می شود.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا، مدیرعامل شركت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران 24 دی ماه سال گذشته در جشنواره عكس خوشه از عملیاتی شدن سامانه آرد از شهریور ماه سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به توافق انجام شده، از شهریورماه امسال خرید آرد توسط نانوایان از كارخانه‌ها به‌ واسطه سامانه‌های بانك سپه امكانپذیر خواهد بود.
وی افزود: امضای این تفاهم نامه در ادامه روند رو به رشد همكاری این شركت با بانك سپه بوده و قرار است بانك سپه ماهانه به 2هزار نفر از نانوایان تسهیلات 15 میلیون تومانی پرداخت كند.
معاون وزیر جهاد كشاورزی با بیان اینكه از شهریورماه سال جاری خرید آرد از طریق سامانه بانك سپه فراهم خواهد شد، گفت: همه صنوفی كه از كارخانه‌ها آرد خریداری می‌كنند، باید با مراجعه به بانك سپه نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه بانك مذكور اقدام كنند.
وی اضافه كرد: از شهریورماه امسال شاهد خرید و فروش آرد در سامانه بانك برای مصارف صنف و صنعت و آزادپز خواهیم بود.
اكنون بدون احتساب واحدهای نانوایی صنعتی، حدود 90 هزار واحد نانوایی سنتی در كشور فعال است كه بیش از 93 درصد نان كشور را تولید می كنند و 30 هزار واحد، مازاد بر نیاز است.
سرانه مصرف سالانه نان برای هر ایرانی حدود 170 كیلوگرم است و ایران جزو 5 كشور نخست مصرف كننده نان در دنیا به شمار می آید.
اجتمام*1193*1834
۰ نفر