۱۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۵۴
کد خبر: 82995494
T T
۰ نفر
المالكی: عراق نباید با اقدامات ضد ایرانی ترامپ همراهی كند

بغداد - ایرنا - 'نوری المالكی' دبیركل حزب الدعوه عراق با رد اقدامات ضد ایرانی ترامپ، آن را نقض آشكار قوانین بین الملل خواند و تاكید كرد عراق نباید با آن همراهی كند.

به گزارش ایرنا، المالكی روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام كرد: در زمانی شاهد اقدامات یكجانبه آمریكا علیه كشور همسایه مان ایران هستیم كه كشورهای جهان و خاورمیانه برای خروج از جهان تك قطبی تلاش می كنند.
رئیس ائتلاف انتخاباتی دولت قانون افزود: ما اقدامات آمریكا علیه جمهوری اسلامی ایران و تمامی تحریم های یكجانبه علیه ملت ها را محكوم می كنیم و دولت های منطقه و جهان را نیز به محكوم كردن آن فرامی خوانیم.
دبیركل حزب الدعوه عراق، محاصره و فشار اقتصادی را اقدامی نادرست، غیر قانونی، انتقام جویانه، ظالمانه و بدون هیچ گونه مشروعیت بین المللی و غیرقابل توجیه دانست چرا كه خارج از چارچوب سازمان ملل انجام شده است.
نخست وزیر سابق عراق افزود: در دوره رژیم سابق عراق نیز مخالفتمان را با این نوع مجازات ها و فشارها بر علیه ملت اعلام كردیم و گفتیم كه به آن پایبند نخواهیم بود چرا كه یكی از زشت ترین و پست ترین انواع مجازات های جمعی است.
المالكی گفت: اعمال این فشارها به امید افزایش اعتراضات مردمی، فتنه اندازی، تشویق روحیه نافرمانی و بی اعتماد كردن ملت به مسوولان آن انجام می شود.
این رهبر برجسته سیاسی عراق گفت: همانگونه كه ما پیش تر تحریم های ضد سوری را محكوم كردیم، امروز نیز اقدامات آمریكا علیه جمهوری اسلامی ایران را محكوم می كنیم.
وی از دولت عراق خواست تا در كنار عاملان این اقدامات ضد ایرانی قرار نگیرد و گفت: از تمامی دولت های جهان و سازمان های حقوق بشر خواستاریم با این اقدامات خشونت بار علیه ملت همسایه و دوست (ایران) مقابله و برای خنثی كردن آن تلاش كنند.
خاورم*4*380**