۱۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۴۹
کد خبر: 82995375
T T
۰ نفر

كشور را فرهنگ سازش ناپذيري با ظلم نجات مي دهد

۱۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۴۹
کد خبر: 82995375
كشور را فرهنگ سازش ناپذيري با ظلم نجات مي دهد

سمنان- ايرنا- دبير شوراي فرهنگ عمومي كشور گفت : فرهنگ سازش ناپذيري در برابر زورگويي دشمنان، همراه با هدايت رهبري، كشور را از برهه كنوني نجات مي بخشد.

به گزارش ايرنا، سيد محمدرضا موالي زاده روز چهارشنبه در نشست شوراي فرهنگ عمومي استان سمنان در دفتر امام جمعه اين استان افزود: به همت دولت و قواي مختلف و با پيروي از رهبري، از اين برهه كنوني كه دشمن چنگ و دندان نشان مي دهد عبور مي كنيم.
وي با اشاره به قرار گرفتن كشور در دوره تاريخي مهم كنوني، تاكيد كرد : كشور از مشكلات بزرگتر از اين پيش از اين به سلامت عبور كرده است و با اتحاد داخلي هر مشكلي قابل حل است.
وي تصريح كرد : ايستادگي و مقاومت در برابر توطئه هاي دشمنان به عنوان يك فرهنگ در ايران اسلامي نهادينه شده است.
موالي زاده با اشاره اثرگذاري شوراي فرهنگ عمومي ، خاطرنشان كرد: در كشور شورايي با حدود 10 هزار عضو در استانها، شهرها و اين ميزان گستردگي و تركيب كمتر داريم كه در بخش هاي مختلف فرهنگي، اجتماعي، علمي و اجرايي دست اندركار و فعال داشته باشد.
دبير شوراي فرهنگ عمومي كشور با اشاره به آسيب شناسي فعاليت هاي اين شورا در يك سال اخير و به دنبال وزارت عباس صالحي بيان كرد : اين آسيب شناسي در حوزه شوراي فرهنگ عمومي انجام شده و نتايجي با تمركز بر اصلاح فرهنگ هاي كوچك و بزرگ مطرح است.
دبير شوراي فرهنگ عمومي كشور ادامه داد : در دوره جديد شوراي فرهنگ عمومي سرفصل هايي در زمينه هاي مختلف تعيين و ابلاغ شده و استانها مي توانند با توجه به شرايط و نيازهاي منطقه اي موضوعاتي را در شورا مطرح و بررسي كنند.
موالي زاده، رويكرد شوراي فرهنگ عمومي را كاربردي و اجرايي دانست و افزود : سرفصل هاي فعاليتي اين شورا نيز بر همين اساس تعيين و تدوين شده است.
وي با بيان اين كه سرفصل هاي شوراي فرهنگ عمومي زيرمجموعه هايي دارد، تاكيد كرد : گفتمان سازي اقتصاد مقاومتي و اصلاح الگوي مصرف از جمله اين سرفصل هاست كه در زير مجموعه خود مباحثي نظير ترويج فرهنگ كار و تقويت فرهنگ كار جمعي قرار دارد.
دبير شوراي فرهنگ عمومي كشور، افزايش مصرف كالاي ايراني و بهبود كيفيت آن، نكوهش ارزش دانستن مصرف كالاي خارجي، سرمايه اجتماعي، اخلاق عمومي و ترويج فضايل اخلاقي در جامعه، زنان و خانواده، آسيب هاي اجتماعي، تقويت روح ملي، تقويت فرهنگ ايثار و مقاومت، جوانان و ظرفيت آنان و فضاي مجازي را از جمله سرفصل هاي تعيين شده در شوراي فرهنگ عمومي دانست.
موالي زاده، با تقدير از تلاش هاي اعضاي شوراي فرهنگ عمومي سمنان، به فرهنگ استكبار ستيزي و مقاومت در مردم ايران اشاره كرد و گفت: مردم متدين و مسوولان با تلاش اين استان در حوزه فرهنگ نقش پررنگ داشته اند.
دبير شوراي فرهنگ عمومي كشور، به نياز جامعه در برهه كنوني به همدلي در تمام سطوح اشاره و اضافه كرد: جامعه در سطح فرهنگ همسايگي و آپارتمان نشيني نياز به توسعه فرهنگي دارد و مي توان به عنوان نمونه توسعه فرهنگ سلام را در قالب همايش ها پيگيري كرد.
اين نشست با حضور نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه سمنان، معاون سياسي امنيتي اجتماعي استانداري سمنان و ساير اعضاي شوراي فرهنگي عمومي استان برگزار شد.
برنامه هاي روز جهاني مسجد، برنامه هاي كاهش آسيب اجتماعي، توسعه فرهنگ سلامت و ضرورت ارتباط نزديك تر مسوولان و مردم د راين نشست مورد تاكيد قرار گرفت.
استان 702 هزار نفري سمنان در شاخص هاي فرهنگي مانند تعداد اعضاي كتابخانه ها، پايين بودن آسيب هاي اجتماعي و شاخص اعتياد نسبت به جمعيت، تعداد بيكاران، شاخص پذيرفته شدگان دانشگاهي و تعداد مسجد نسبت به جمعيت در رتبه هاي بالاي كشوري قرار دارد.
6103/6026