۱۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۰۶
کد خبر: 82995021
T T
۰ نفر
آزاد كردن مبادلات ارزی تاثیر مثبتی در صادرات دارد

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: تصمیم دولت برای آزاد كردن مبادلات ارزی، خرید و فروش در بازار ثانویه و پذیرش سپرده ارزی تاثیر مثبتی در صادرات كشور خواهد داشت.

عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اقدامات دولت برای بهبود شرایط اقتصادی كشور، افزود: دولت با بهره مندی از راهكارهای سران دیگر قوا تصمیماتی را برای سامان بخشیدن به وضعیت بازار و مهار تورم اتخاذ كرده كه بخش عمده ای از مشكلات به وجود آمده را در آینده نزدیك مرتفع می سازد.
وی، یكی از اقدام های صورت گرفته از سوی دولت را آزاد كردن مبادلات و خرید و فروش ارز در بازار ثانویه دانست و اضافه كرد: این مساله در نهایت به نفع صادر كنندگان خواهد بود.
استاندار قزوین با بیان اینكه دستورالعمل خرید و فروش آزاد ارز توسط صرافی ها از سوی دولت موجب تنظیم بازار در مدت زمان مشخصی می شود، یادآور شد: هر چه محدودیت در هر حوزه ای ایجاد كنیم در واقع زمینه ایجاد نابرابری و فساد را به بار خواهیم آورد و از این رو تنها با شفاف سازی می توان مسایل جاری را به كنترل خود درآورد.
زاهدی اضافه كرد: یكی دیگر از اقدام های دولت دستور به بانك مركزی برای مهار نرخ سكه و رفع حباب قیمت ها در این بخش بود كه در نهایت نیز منجر به كاهش محسوس قیمت در روزهای اخیر شده كه البته هنوز هم این روند ادامه دارد.
استاندار قزوین افزود: دولت برنامه های جامعی برای بهبود وضعیت معیشت و اقتصاد مردم در دست اقدام دارد كه به زودی تاثیر خود را در بازار گذاشته و موجب شكست جنگ اقتصادی دشمنان خواهد شد.
6101/8054
۰ نفر