۱۷ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۲۰
کد خبر: 82994858
T T
۰ نفر
30 درصد كارآموزان فنی و حرفه ای گچساران شاغل می‌شوند

گچساران- ایرنا- رئیس مركز آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران گفت: بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد كه 30 درصد از كارآموزان فنی و حرفه‌ای این شهرستان پس از كسب مهارت وارد بازار كار شده‌اند.

علی رضا گرامی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: 114 هزار نفر ساعت آموزش‌های مختلف از ابتدای سال جاری تاكنون در این شهرستان برگزار شده است.
وی بیان كرد: 663 مهارت جوی مرد و زن در این شهرستان زیر پوشش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار گرفتند.
گرامی اظهار داشت: این آموزش‌ها در مراكز ثابت دولتی اداره آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران و در بخش‌های زندان‌ها، صنایع، صنوف، جوار دانشگاه و سیار شهری در قالب 15 حرفه به متقاضیان ارائه شد.
رئیس مركز آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران گفت: 17 هزار و 255 نفر ساعت آموزش مهارتی با همكاری فنی و حرفه‌ای این شهرستان به 93 زندانی ارائه شده است.
وی تصریح كرد: این دوره‌ها در رشته‌های برق، تعمیر لامپ‌های الكتریكی كم مصرف، صنایع ساختمان، پرورش زنبور عسل، جوشكاری، برق خودرو، آرماتوربندی، نقاشی ساختمان، تراشكاری و فرزكاری و جوشكاری تأسیسات برگزار شده است.
گرامی اظهار داشت: آموزش‌های مهارتی این مركز بر اساس نیازسنجی در شهر و روستاهای گچساران برگزار خواهد شد.
وی فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را زیرساخت اصلی توسعه و كارآفرینی دانست و افزود: هدف از آموزش‌های مهارتی تربیت نیروی انسانی ماهر برای كمك به چرخه اقتصاد جامعه است.
دوگنبدان مركز شهرستان 124 هزار نفری گچساران در 150 كیلومتری یاسوج مركز كهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
2082/6110