۱۷ مرداد ۱۳۹۷، ۸:۵۳
کد خبر: 82994826
T T
۰ نفر
سومين سالگرد شهداي مدافعين حرم مازندران در تنكابن برگزار شد

نوشهر - ايرنا - سومين سالگرد شهداي مدافعين حرم مازندران و يادبود سردار شهيد محرمعلي مرادخاني سه شنبه شب طي آييني با حضور مسئولان، فرماندهان نظامي و انتظامي و خانواده شهدا در مسجد جامع نشتارود شهرستان تنكابن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، در اين مراسم معنوي علاوه بر مداحي يكي از مداحان اهل بيت بر ادامه راه شهدا خصوصا مدافعان حرم تاكيد شد.
شهيدان محمد بلباسي از قائم‌شهر، شهيد علي جمشيدي از نور، شهيدرضا حاجي‌زاده از آمل، شهيد حسن رجايي‌فر از بابل، شهيد سيد رضا طاهر از بابل، شهيد سيدجواد اسدي از ساري، شهيد سعيد كمالي از مياندرود، شهيد محمود دادمهر از ساري، شهيد عليرضا بربري از بابلسر، شهيد علي عابديني از فريدونكنار، شهيد حسين مشتاقي از نكا، شهيد رحيم كابلي از بهشهر، شهيد يدالله قنبري از بهشهر 13 شهيد مدافع حرم هستند كه اواسط ارديبهشت سال 95 در منطقه خان طومان سوريه به دست تكفيري ها به شهادت رسيدند.
سردار شهيد محرمعلي مرادخاني در سال 1343 در روستاي چلاسر از توابع شهرستان تنكابن به دنيا آمد و در تمامي هشت سال دوران دفاع مقدس در جبهه هاي حق عليه باطل حضور داشت.
وي پس از زيارت حضرت امام رضا (ع) به پابوس امام سوم شيعيان حضرت امام حسين (ع) مشرف شد و پس از آن براي دفاع از حرم حضرت زينب (س) به سوريه اعزام و بعد از پنج روز به درجه رفيع شهادت نائل آمد.
پيكر مطهر سردار شهيد محرمعلي مرادخاني در گلزار شهداي شهرستان تنكابن به خاك سپرده شد.
حسن عباسي يك تحليلگر مسائل سياسي در اين آيين معنوي با اشاره به اينكه شهدا سرمايه هاي اصلي نظام و انقلاب هستند، گفت : شهدا انسان هايي هستند كه به هدف خلقت دست پيدا كرده اند و با غلبه بر هواي نفس خود بندگي خدا را پذيرفته اند.
وي به تفاوت كارنامه حكومت ديني با حكومت هاي غرب اشاره كرد و اظهار داشت : كارنامه يك حكومت اسلامي با انسان سازي در جامعه شناخته مي شود و ملاك تنها ساخت بهترين ماشين و هواپيما نيست.
عباسي گفت : حكومت هاي غربي هيچگاه نمي توانند شهيداني همچون حججي ها و مرادخاني ها را تربيت كنند.
وي يادآور شد : جمهوري اسلامي اگر 40 سال استوار و با صلابت در برابر دشمنان ايستادگي كرده به بركت خون شهدا و مقاومت و همراهي ملت بزرگ ايران بوده است.
شهرستان 165 هزار نفري تنكابن در غرب مازندران واقع است.
/1702/7513/1654