۱۳ مرداد ۱۳۹۷، ۲۳:۰۰
کد خبر: 82991253
T T
۰ نفر

20 هزار شغل در روستاهای استان اصفهان ایجاد می شود

۱۳ مرداد ۱۳۹۷، ۲۳:۰۰
کد خبر: 82991253
20 هزار شغل در روستاهای استان اصفهان ایجاد می شود

كاشان- ایرنا- مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از هدفگذاری ایجاد 20 هزار فرصت شغلی در نقاط روستایی این استان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن نیرومند شامگاه شنبه در حاشیه نشست فعالان اقتصادی كاشان و آران و بیدگل بیان كرد: امسال در مجموع 120 هزار میلیارد ریال برای اشتغال در روستاهای كشور اختصاص یافته كه معادل آن از سوی بانك ها تامین خواهد شد و سهم استان اصفهان از این رقم سه هزار و 600 میلیارد ریال است.
وی سهم شهرستان های كاشان و آران و بیدگل از این محل را به ترتیب 130 و 70 میلیارد ریال عنوان كرد و افزود: ایجاد در مجموع 90 هزار شغل برای استان اصفهان در سال 1397 هدفگذاری شده است.
مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اضافه كرد: دولت به رغم رویدادهای اخیر در حوزه اقتصادی پنج طرح مهم را در دست پیگیری و اجرا دارد كه ایجاد اشتغال در روستاهای كشور یكی از آنهاست.
او گفت: 16 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانكی نیز از سوی دولت برای واحد‌های تولیدی بزرگ و شهرهای صنعتی اختصاص داده شده كه 18 درصد كارمزد دارد و البته یارانه هم به آن تعلق می گیرد.
نیرومند ادامه داد: تمهید راهكارهای مناسب در نشست كارگروه اشتغال و سرمایه گذاری با حضور فرمانداران، بانك ها و دستگاه های اجرایی بررسی خواهد شد تا این رقم نیز جذب شود و بتواند به ایجاد اشتغال در استان اصفهان كمك كند.
وی تصریح كرد: تزریق منابع مالی به تنهایی منجر به ایجاد شغل نمی شود و باید در كنار این پول ها اجرای طرح هایی مانند كارورزی برای دانش آموختگان دانشگاهی به جد پیگیری شود.
مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در ادامه نیز گفت: سال گذشته ایجاد 60 هزار فرصت شغلی برای این استان هدفگذاری شده بود كه نزدیك به 46 هزار شغل از این سهمیه بر اساس سامانه رصد محقق شد و این آمار با كد ملی افراد قابل رصد و راستی آزمایی است.
او همچنین نرخ بیكاری این استان در سه ماهه نخست سال جاری را 13.3 درصد و این رقم را در مدت مشابه سال گذشته 16.1 درصد اعلام كرد.
به گفته نیرومند نرخ بیكاری دانش آموختگان دانشگاهی در استان اصفهان 20.8 درصد است كه 2 برابر بیشتر از سایر گروه ها (9 درصد) می باشد.
استان اصفهان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارد.
6136/8123