۱۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۳۷
کد خبر: 82991080
T T
۰ نفر
با تدابیر امنیتی، آماده میزبانی از بازی های آسیایی هستیم

تهران- ایرنا- «یوسف كالا» نخست وزیر اندونزی، اذعان كرد كه این كشور با فراهم آوردن اقدامات امنیتی گسترده، به طور كامل آماده میزبانی از هجدهمین دوره بازی های آسیایی است.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری «اینساید دِ گیمز»، كالا روز شنبه در یك كنفرانس مطبوعاتی در ورزشگاه گلورا بونگ كارنو (ورزشگاه اصلی) شهر جاكارتا گفت: با توجه به تسهیلات و امكانات موجود در این ورزشگاه و همچنین آمادگی های انجام شده، به این نتیجه رسیدیم كه اندونزی برای برگزاری این رقابت ها كاملا آماده است. این موضوع در مورد تمامی ورزشگاه ها، زیرساخت ها و تدابیر كمیته سازماندهی این بازی ها نیز صدق می كند.
وی ادامه داد: بازی های آسیایی 2018 بزرگترین رویداد ورزشی است كه تاكنون مسوولیت برگزاری آن را بر عهده داشته ایم و از این جهت زیرساخت های متناسب با آن را هم فراهم آورده ایم.
این كنفرانس خبری با بازدید از مركز ورزش های آبی و ورزشگاه اصلی محل برگزاری رقابت ها كه مراسم افتتاحیه و اختتامیه را میزبانی می كند، همراه بود.
نخست وزیر اندونزی همچنین با وزرا و مقامات بلندپایه جاكارتا و پالمبانگ نیز به منظور بحث و تبادل نظر در مورد تدابیر امنیتی، ورزشگاه ها، زیرساخت ها، ورزشكاران شركت كننده، وسایل حمل و نقل و سایر موضوعات وابسته دیدار و گفت وگو كرد.
بر اساس اظهارات مقامات، این كشور 40 هزار نیروی امنیتی و پلیس را به منظور جلوگیری از وقوع خشونت های خیابانی و حملات تروریستی به كار گرفته است.
این در حالیست كه 10 هزار نیروی دیگر در جریان بازی ها در حالت آماده باش خواهند بود و صدها دستگاه دوربین مدار بسته نیز خارج و داخل ورزشگاه های محل برگزاری بازی ها نصب شده است.
كالا در پایان با اشاره به اینكه آمادگی های انجام شده توسط اندونزی نتایج خوبی را چه داخل و چه خارج از زمین بازی، به ارمغان خواهد آورد، تصریح كرد: برگزاری خوب و ایده آل بازی ها باعث سربلندی مردم اندونزی خواهد بود. هفته آینده بار دیگر آمادگی ها برای این رقابت بین المللی بزرگ را مورد بررسی و نظارت قرار خواهیم داد.
بازی های آسیایی 2018 از 27 مرداد تا 11 شهریور ماه امسال در 40 رشته، 462 ماده ورزشی و با حضور بیش از 11 هزار ورزشكار از 45 كشور آسیایی در جاكارتا، پالمبانگ و هفت شهر حومه جاكارتا برگزار خواهد شد.
كاروان ایران هم با 631 نفر متشكل از 282 ورزشكار مرد، 97 ورزشكار زن، 193 سرپرست، مربی، كادر اجرایی، 30 داور و 29 رئیس فدراسیون در 38 رشته در این آوردگاه قاره كهن حضور خواهند داشت.
ورزشی**3991**1368
۰ نفر