۱۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۲۸
کد خبر: 82991018
T T
۰ نفر
مسئولان پاسخگوي انتقادهاي سازنده خبرنگاران باشند

يزد - ايرنا - امام جمعه مهريز گفت: خبرنگاران نقش مهمي در توسعه پايدار اين شهرستان دارند و مسئولان بايد با سعه صدر همواره پاسخگوي سئوال ها و انتقادهاي سازنده آنها باشند.

به گزارش ايرنا ، عبدالرضا محي الديني روز شنبه در آستانه روز خبرنگار ( 17 مرداد ) ، در ديدار با جمعي از خبرنگاران شهرستان افزود: طرح انتقادهاي واقعي نه تنها هيچ ضرري براي جامعه و مسئولان ندارد بلكه خود موجب شفاف سازي مسائل و پيشرفت مي شود.
وي با بيان اينكه بيان انتقاد با انتقام خيلي تفاوت دارد، ادامه داد: خبرنگاران بايد با آگاهي كامل نسبت به مسائل و در نظر گرفتن منافع مردم و جامعه به دنبال انتقادهاي درست و راهگشا براي كمك به نظام در راستاي توسعه شهرستان باشند.
رئيس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان مهريز گفت: جامعه اي كه بخواهد به سوي تعالي و توسعه حركت كند، بدون شك به خبرنگاران منتقد و آگاه و مسئولاني پاسخگو و هميشه در عرصه نياز دارد.
محي الديني تصريح كرد: خبرنگاران به جاي طرح برخي مطالبي كه موجب ياس و نااميدي در مردم مي شود، هميشه بر مدار حق و حقيقت حركت كنند و خدا را ناظر اعمال و رفتار خود بدانند.
به گفته امام جمعه مهريز ،خبرنگاران صادقانه نسبت به انعكاس اخبار و تهيه گزارش هاي دقيق و موثق در مسائل مختلف شهرستان با همكاري مسئولان روابط عمومي ادارات و نهادها اقدام كنند.
محي الديني ،داشتن صداقت و رعايت امانت در تهيه و انعكاس اخبار را جزو ويژگي هاي مهم يك خبرنگار در طراز انقلاب اسلامي است و يادآور شد: آنها بايد همواره نسبت به ارتقاي سطح آگاهي هاي حرفه اي خود اقدام كنند.
همچنين رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مهريز گفت: توجه به آموزش و تربيت خبرنگاران حرفه اي و بهره گيري از جوانان جزو برنامه هاي مهم اين اداره در عرصه خبر و گزارش نويسي است.
سيد رضا آقايي افزود: در سال 1396 چندين دوره آموزشي با حضور 35 نفر از خبرنگاران رسانه هاي گروهي شهرستان برگزار شد كه نقش مهمي در ارتقاي علمي فعالان اين عرصه داشت.
وي ادامه داد: هم اكنون در مهريز يك پايگاه خبري ، 2 نشريه محلي و 20 خبرنگار فعاليت دارند كه با توجه به موقعيت و عرصه هاي مناسبي كه براي تهيه خبر و گزارش نويسي وجود دارد اين تعداد اصلا كافي نيست.
در ادامه مسئول روابط عمومي فرمانداري مهريز هم گفت: در سال 1396 با همكاري خبرنگاران در اين شهرستان 20 نشست خبري با حضور مديران اجرايي برگزار شد.
سيد عباس حكايتي افزود: بطور متوسط روزانه 10 خبر توسط خبرنگاران شهرستان در رسانه هاي مختلف گروهي منعكس مي شود كه آمار خوبي است ولي بايد تعداد آن افزايش يابد.
در اين ديدار تعدادي از خبرنگاران ، رسيدگي به موضوع بيمه ، برگزاري دوره هاي آموزشي ، اردوهاي علمي و فرهنگي و برگزاري نشست با مديران اجرايي را خواستار شدند.
در تقويم رسمي ايران 17 مرداد، سالروز شهادت محمود صارمي، روز خبرنگار نامگذاري شد.
شهيد صارمي خبرنگار ايرنا در افغانستان، به همراه هشت نفر از اعضاي كنسولگري ايران، 17 مرداد سال 1377 در شهر مزارشريف مركز استان بلخ واقع در شمال آن كشور به دست گروهك تروريستي طالبان به شهادت رسيد.
مركز شهرستان 50 هزار نفري مهريز در 30 كيلومتري جنوب شهر يزد قرار دارد.
7541/ 2047/