۱۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۴۸
کد خبر: 82988470
T T
۰ نفر

رویایِ همایون، اگر محقق شود

۱۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۴۸
کد خبر: 82988470
رویایِ همایون، اگر محقق شود

تهران- ایرنا- پنج سال است كه می خواهد بدون میلیاردها تومان هزینه تالارهای مجلل و بزك شده،كه بار مالی اش بر دوش مردم خواهان موسیقی می افتد، آنها را به ضیافت موسیقایی در زیر سقف آسمان دعوت كند. برای آنها و از آنها بخواند.

به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا، همایون شجریان سال 92 وقتی پیشنهاد اجرای كنسرت خیابانی را مطرح كرد، گفت كه سال‌ها در این فكر بوده است.
او همان زمان گفت كه «حاضرم سال آینده برای هر كسی كه دلش بخواهد، اجرای خیابانی داشته باشم و البته این اجرا را فقط برای دل مردم و بدون هیچ مناسبتی در نظر گرفته‌ام كه امیدوارم این شرایط از سوی خانه موسیقی فراهم شود.»
اما اكنون نیز در گیرودار بحران اقتصادی، باز همایون، هشتم مرداد ماه در اینستاگرام خود اعلام می كند: عزیزان، نمی‌دانم چه كنیم تا حالمان كمی بِه شود، چنانچه مشكل مجوز نباشد سراپا در خدمتم تا بدون هیچ انتفاعی كنسرت خیابانی گسترده برای شما عزیزان اجرا كنم، شاید دلمان در كنار یكدیگر آرام گیرد.

** واكنش مثبت دفتر موسیقی
خبری كه با استقبال خوب مردم و واكنش مثبت مسوولان مواجه شد و دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یك روز پس از آن اطلاعیه ای صادر كرد.
دفتر موسیقی اعلام كرد؛ به دنبال ابراز تمایل برخی هنرمندان موسیقی برای برگزاری كنسرت های موسیقی رایگان به منظور امیدافزایی و نشاط بخشی به قشرهای مختلف جامعه، همگام با این حركت مثبت، برای صدور مجوز این نوع كنسرت ها اعلام آمادگی كرد.
سپس خانه موسیقی نیز اعلام آمادگی دارد برای همایون شجریان و سایر هنرمندان دیگر با مسوولان وزارت ارشاد و شهرداری تعامل و این موضوع را پیگیری كند تا آنها كنسرت خیابانی برگزار كنند.

** سیروان خسروی هم خواستار كنسرت خیابانی شد
در پی اعلام آمادگی همایون برای برگزاری كنسرت رایگان خیابانی، سیروان خسروی نیز برای اجرای چنین كنسرتی اعلام آمادگی كرد.
این خواننده پاپ روز سه شنبه با انتشار ویدیویی در صفحه اینستاگرام خود گفت: امروز خبردار شدم تعدادی از مسوولان كشور با برگزاری كنسرت رایگان خیابانی موافقت كرده‌اند البته این موافقت ضمنی بوده است.
خسروی ادامه داد: با توجه به این‌كه این ایده بسیار خوب است، من هم آمادگی خودم را برای برگزاری كنسرت رایگان خیابانی اعلام می‌كنم، به ویژه در این شرایط اقتصادی دیگر لازم نیست كسی برای حضور این كنسرت هزینه بپردازد و همه اقشار می‌توانند در آن حضور داشته باشند.
گستره استقبال ها و واكنش های مثبت در این حد نماند و بیشتر شد، سخنگوی كمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز گفت: «همایون شجریان اعلام كرده كه بدون هیچ انتفاع در فضای باز برای همه مردم كنسرتی برگزار كند و این اتفاق مبارك و میمونی است چرا كه در این روزها برگزاری كنسرت آن هم از سوی یك خواننده محبوب باعث كاهش دغدغه‌های این روزهای مردم می‌شود.
شخصا هر آنچه كه در توان داشته باشم برای برگزاری این كنسرت در یكی از مناطق شهر تهران انجام خواهم داد، چرا كه انجام فعالیت‌های اینچنینی از سوی هنرمندان می‌تواند به افزایش نشاط اجتماعی كمك كند و ما هم در شورای شهر تهران و كمیسیون فرهنگی شورا به دنبال همین امر هستیم.
حاضرم برای دریافت مجوزهای لازم برگزاری این كنسرت با تمام توان پیگیری كنم و البته شهرداری تهران نیز تجربه‌های خوبی از برگزاری كنسرت‌های روباز در مناطقی چون میدان مشق دارد، اما معتقدم كه اگر این كنسرت در یك منطقه جنوبی همچون بوستان آزادگان یا بوستان ولایت برگزار شود قطعا اتفاق بهتری خواهد بود چراكه لازم است در همه امور در تهران توسعه متوازن داشته باشیم و یكی از كارهایی كه می‌توانیم در راستای توسعه متوازن انجام دهیم این است كه مردم مناطق جنوبی هم امكان حضور در كنسرت را داشته باشند.»

** آمادگی شهرداری تهران
پس از آن بود كه محمدعلی كریمی رییس مركز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران اطلاعیه ای را برای رسانه ها ارسال كرد كه طی آن اعلام شده بود: شهرداری تهران نیز ضمن تقدیر از این اقدام امید آفرین، تمام قد آماده است در برگزاری این اتفاق مبارك، همراهی های لازم را داشته باشد.
ما آمادگی داریم در برگزاری این كنسرت خیابانی كنار آقای شجریان باشیم تا در نقاط مختلف شهر از شمال تا جنوب تهران و همچنین بوستان های مختلف، هماهنگی های لازم برای برگزاری كنسرت انجام شود.
شهرداری تهران در این اطلاعیه اضافه كرده بود: اعلام آمادگی شهرداری تهران از سوی مركز ارتباطات و امور بین الملل به همایون شجریان اعلام شده و خوشبختانه با موافقت وی جلسه ای در روز چهارشنبه با حضور مسوولین فرهنگی شهرداری تهران، برای بررسی جوانب و همینطور تامین و تمهید ضرورت های اجرایی كنسرت برگزار خواهد شد و نتایج آن به اطلاع مردم و رسانه ها خواهد رسید.
فراهنگ**9012 ** 1418
۰ نفر