۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۴۱
کد خبر: 82984874
T T
۰ نفر

4 هزار هكتار از اراضي ملي دماوند سنددار مي شود

۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۴۱
کد خبر: 82984874
4 هزار هكتار از اراضي ملي دماوند سنددار مي شود

تهران – ايرنا - سرپرست اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان دماوند گفت: سال جاري با هدف احراز مالكيت دولت بر روي عرصه هاي ملي، حدود 4 هزار هكتار از اراضي ملي اين شهرستان كه فاقد سند مالكيت مي باشد داراي سند تك برگي كاداستر به نام دولت خواهد شد.

محمود حجتي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام اين مطلب افزود: هم اكنون اصلاح هندسي نقشه هاي اين اراضي تهيه شده كه پس از تأييد در كميته فني مميزي با همكاري اداره ثبت اسناد و املاك نسبت به صدور اسناد تك برگي كاداستر براي اين اراضي به نام دولت اقدام مي شود.
وي با بيان اينكه شهرستان دماوند داراي 155 هزار هكتار عرصه هاي ملي مي باشد اظهارداشت : تاكنون براي حدود 114 هزار هكتار از اراضي ملي اين شهرستان سند مالكيت دفترچه اي به نام دولت صادر شده است كه با توجه به اهميت و مزاياي بسيار زياد طرح كاداستر و صدور اسناد تك برگي در صدد هستيم تا براي اراضي ملي فاقد سند تك برگي با طي شدن فرآيند طرح كاداستر اين اقدام صورت گيرد.
سرپرست اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان دماوند سند دار شدن اراضي ملي را به منزله حفاظت از انفال و بيت المال دانست و خاطرنشان كرد: با سند دار شدن اراضي ملي تصرفات و تخلفات نسبت به اين اراضي به شدت كاهش مي يابد و اين اقدام راهكار مناسب قانوني براي مبارزه با پديده زمين خواري و جلوگيري از هرگونه تخريب و تصرف به اين اراضي است.
حجتي به مزاياي اجراي طر ح كاداستر و صدور اسناد تك برگي اشاره كرد و بيان داشت: از آنجائي كه نقشه هاي تهيه شده كاداستر داراي مختصات مي باشد از همين رو افراد سودجو با وجود اسناد تك برگي كه بر اساس اين نقشه ها صادر مي شود نمي توانند سند مالكيت معارضي را دريافت كنند و اين اقدام دفاع از انفال و حقوق دولت را در پي دارد.
تهرام/7246/ 1539

سرخط اخبار اقتصاد