۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۰۳
کد خبر: 82983137
T T
۰ نفر
ترافيك ، مسافران را در جاده هاي مازندران زمين گير كرد

ساري - ايرنا - ترافيك سنگين و نيمه سنگين در بيشتر محورهاي اصلي مازندران سبب شده است تا مسافران و مردم استان در آخر هفته ديگر در جاده ها ارتباطي اين استان به پايتخت زمين گير شوند .

به گزارش روز جمعه خبرنگار ايرنا ، عليرضا قدمي رئيس پليس راه مازندران با اشاره به ترافيك پرحجم خودروهاي مسافران در تمامي محورهاي مواصلاتي استان به پايتخت ا، گفت كه تردد وسايل نقليه از سمت مرزن آباد به كرج يكطرفه و تردد از كرج به مرزن آباد ممنوع و در محور هراز مسيرشمال به جنوب محدوده پارك جنگلي آمل ترافيك بسيار سنگين و محدوده وانا تا پلور نيمه سنگين و محدوده پلور تا آبعلي سنگين و در بقيه نقاط به صورت پر حجم در جريان است.
وي افزود : در محورسوادكوه نيز تردد در محدوده زيرآب تا پل سفيد نيمه سنگين و بقيه نقاط پرحجم ولي در جريان است .
استان مازندران داراي سه محور مواصلاتي با استان تهران شامل كندوان ، هراز و فيروزكوه به طول حدود 600 كيومتر است .
راهبندان ناشي از ترافيك در جاده هاي مازندران طي تعطيلات و روزهاي پاياني هفته از مشكلاتي است كه زندگي ساكنان حاشيه اين محورها را مشكل و گاهي مختل مي كند.
گرماي كم سابقه هوا در مناطق مركزي و جنوبي كشور سبب شده است تا امسال مسافران بيشتري روانه جاده هاي شمال كشور شوند و به همين دليل نيز در گرما و هواي شرجي ماه مرداد ، جاده هاي استان داراي ترافيك سنگين است .
يكي از دلايل افزايش ميزان ترافيك در جاده هاي استان ، افزايش سفر بوميان از مناطق جلگه اي به ييلاقي است و بخشي از ييلاقات مازندران هم در حاشيه جاده هاي منتهي به پايتخت واقع شده و يا رسيدن به آنها نيازمند گذر از اين جاده هاست .
اگر چه چهار بانده شدن محور هاي مواصلاتي مازندران به تهران يكي از برنامه ها براي روان سازي تردد بود كه از حدود يك دهه پيش آغاز شد و بسياري از اين برنامه تحقق يافت ، ولي افزايش استفاده از خودروهاي شخصي در اين مدت سبب شده است تا ترافيك همچنان در جاده هاي مازندران ماندگار شود .
جاده فيروزكوه پيش از نوروز امسال به طور كامل چهار بانده شد و جاده هراز نيز پيشرفت 60 درصدي را تجربه كرده است.
ناكافي بودن طرح هاي تعريض محورهاي اصلي مازندران سبب شده است تا پليس راه همه هفته مقررات ترافيكي خاصي را در اين محورها به اجرا بگذارد ، مقرراتي كه گاهي سبب اختلال در زندگي روزمره اهالي ساكن در حاشيه اين محورها مي شود.
بر اساس اعلام پليس راه مازندران ، از ساعت 6 صبح امروز تا 24 امشب تردد كاميون و كاميونت از محور هراز ممنوع است ، و ممنوعيت تردد تريلر به استثنا حاملين مواد سوختي و فاسد شدني از محور سوادكوه هم تا ساعت 24 امشب ادامه دارد.
فرماندهر پليس راه مازندران به رانندگان توصيه كرد در صورت مواجه با ترافيك صبور باشند و از تجاوز به مسير مخالف و يا شانه خاكي خودداري كنند .
7335/1654