۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۳۳
کد خبر: 82983100
T T
۰ نفر
شكوفايي كشور نيازمند تحول بنيادي در مجموعه سه قوه است

زاهدان - ايرنا - نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: با توجه به شرايط امروز جامعه به نظر مي رسد تحول بنيادي در مجموعه سه قوه مجريه، مقننه و قضاييه نياز است تا شاهد شكوفايي كشور در عرصه هاي مختلف اقتصادي، فرهنگي و غيره باشيم.

به گزارش ايرنا آيت الله عباسعلي سليماني در خطبه هاي عبادي سياسي نماز جمعه اين هفته زاهدان با تاكيد بر آگاهي رهبر معظم انقلاب از شرايط اقتصادي امروز مردم اظهار داشت: تذكرات رهبري براي چاره جويي در بهبود شرايط كشور فقط معطوف به دولت نيست بلكه دستگاه قضايي و مجلس شوراي اسلامي نيز بايد در اين رابطه پاسخگو باشند.
امام جمعه زاهدان تاكيد كرد: علاوه بر دولتمردان، نمايندگان مجلس و دستگاه قضايي نيز بايد پاسخگو باشند كه تا كنون به چه اندازه در مسير آرمان ها و چشم انداز تفكر رهبر معظم انقلاب حركت كردند.
نماينده مردم سيستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبري افزود: نقش رهبري در حل مشكلات اقتصادي و معيشتي مردم و سطح اطلاع ايشان از اين مشكلات از جمله سوال هايي است كه امروزه در جامعه توسط 2 گروه يكي دلسوزان نظام با هدف افزايش آرامش در جامعه و ديگري عده اي فرصت طلب خواستار تخريب پايگاههاي نظام مطرح مي شود.
نماينده مقام معظم رهبري در امور اهل سنت استان هاي سيستان و بلوچستان و كرمان ادامه داد: وظيفه داريم پاسخ گروه نخست يعني مومنان و دلسوزان نظام گرفتار در درون فشارهاي اقتصادي را بدهيم تا اين افراد جلوي سوء استفاده گروه دوم يعني همان سربازان دشمن كه قصد ايجاد ناآرامي در جامعه را دارند، بگيرند.
آيت الله سليماني تصريح كرد: شرط ولايت فقيه داشتن تقوا و عدالت است و بر مبناي حكومت اسلامي رهبري نظام بايد هم سطح با مردم ضعيف زندگي كند كه بررسي نوع زندگي رهبر معظم انقلاب نشان از زندگي ايشان هم سطح با پايين ترين طبقه جامعه است.
نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان اضافه كرد: اگر جامعه ايران اسلامي را به سه بخش مرفع، متوسط و ضعيف تقسيم كنيم حاكم اسلامي بايد زندگي هم سطح با قشر ضعيف داشته باشد كه بر اساس مشاهدات سبك معيشت رهبر معظم انقلاب الگو گرفته از قشر ضعيف است و خود را جدا از جامعه نمي داند و اين نشان از آگاهي ايشان از شرايط اقتصادي مردم دارد.
امام جمعه زاهدان با گراميداشت پنج مرداد به عنوان سالروز اقامه نخستين نمازجمعه با فرمان امام خميني(ره) به امامت آيت الله طالقاني گفت: با توجه به اينكه در تفكر شيعه بر اساس اصول نمازجمعه در زمان حاكميت حكومت ديني در جامعه قابل اجراست تا قبل از پيروزي انقلاب اسلامي نمازجمعه فقط در برخي شهرهاي كشور اقامه مي شد.
آيت الله سليماني ادامه داد: به بركت انقلاب اسلامي با توجه به جايگاه بالاي نمازجمعه در تقويت وحدت و همدلي در جامعه نخستين نمازجمعه با ابلاغ امام راحل توسط آيت الله طالقاتي در تهران اقامه شد.
عضو مجلس خبرگان رهبري افزود: امامان جمعه وظيفه دارند با استفاده از تريبون نمازجمعه با داشتن موضع سريع و روشن در مسير امام خميني(ره) و رهبري و بر مبناي دين و اهداف انقلاب اسلامي و افزايش وحدت و همدلي در ميان سليقه هاي مختلف جامعه حركت كنند.
نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان اظهار داشت: افزايش روحيه خداگرايي و ذكر، فراخواني مردم به تقواي عملي و داشتن نگاهي عدالت محور در بيان خدمات و بركات نظام در كنار ضعف ها از ديگر وظايف مهم امامان جمعه بحساب مي آيد.
3042**6081