۴ مرداد ۱۳۹۷، ۲:۱۳
کد خبر: 82982057
T T
۰ نفر
تلفات حملات داعش به شهروندان سویدا به 215نفر افزایش یافت

دمشق- ایرنا- 'حسان عمرو' مدیر بهداشت سویدا اعلام كرد كه در حملات روز چهارشنبه گروه تروریستی داعش به استان سویدا در جنوب سوریه تاكنون 215شهروند كشته و 180 نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا، برخی رسانه ها نیز اعلام كردند كه داعش شمار زیادی از ساكنان روستای شبكی را به سمت مخفیگاه های خود در داخل بادیه شرقی برده است.
پایگاه خبری دمشق الان نیز نوشت: گروه تروریستی داعش چندین خانواده را به طور كامل در شهرك های شرقی استان سویدا اعدام كرده است.
16داعشی از جمله چهار تروریست انتحاری روز چهارشنبه در درگیری با ارتش سوریه در استان سویدا به هلاكت رسیدند.
تلویزیون 'الاخباریه' سوریه نیز اعلام كرد كه ارتش این كشور توانست حملات گسترده گروه تروریستی داعش از سمت صحرای سوریه به استان سویدا را دفع كند.
نیروهای امنیتی یك تروریست انتحاری را نیز در بیمارستان سویدا پیش از اینكه بتواند خود را منفجر كند، بازداشت كردند.
ساكنان روستاهای السویمره و المتونه در شمال سویدا حمله داعش را دفع و تروریست ها را تا مسافت چهار كیلومتر در عمق بیابان های اللجاه تعقیب كردند و شماری از آن ها را به هلاكت رساندند.
تلویزیون سوریه اعلام كرد: روستاهای شریحی، شبكی، دوما و رامی در شرق سویدا كه مورد هجوم داعش قرار گرفته بودند، هم اكنون از لوث تروریست ها پاكسازی شده است.
منابع میدانی اعلام كردند: ارتش سوریه تجهیزات گسترده و بیش از 50 هزار نیرو را برای پاكسازی مناطق اشغال شده توسط داعش به استان سویدا اعزام كرده است.
استاندار سویدا نیز درخصوص حمله گروه تروریستی داعش گفت: شهر سویدا هم اكنون در امنیت كامل به سر می برد.
عامر العشی افزود: دو تروریست انتحاری صبح چهارشنبه كشته كه كمربند انفجاری آن ها باز شد و یك عامل انتحاری دیگر نیز دستگیر شد.
وی اظهار داشت: گروه تروریستی داعش تلاش كرد تا وارد برخی مناطق استان سویدا شود كه ساكنان آن با تروریست ها مقابله كردند و شماری از آن ها را به هلاكت رساندند.
العشی اضافه كرد: زندگی عادی به استان سویدا بازگشته و دستگاه های دولتی و بیمارستان ها درحال خدمات رسانی و آماده باش هستند.
این بزرگترین عملیات گروه تروریستی داعش در سال جاری علیه شهروندان سوری بود كه با شكست مواجه شده است.
استان سویدا در سوریه در جنوب و در نزدیك مرزهای این كشور با اردن قرار دارد.
ارتش سوریه در هفته های اخیر عملیات گسترده ای برای آزادسازی جنوب سوریه از تروریست ها آغاز كرده و تاكنون موفق به پاكسازی بیش از 90 درصد اراضی این منطقه شده است.
شبك**خاورم**8005**1392