۲۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۹:۵۰
کد خبر: 82975055
T T
۰ نفر
مدیران قبلی استان كردستان زمان تخصیص سهم آب خواب بودند

سنندج - ایرنا - استاندار كردستان با اشاره به اینكه در گذشته هنگام تخصیص سهم آب از منابع آبی و سدها به این استان مدیران خواب بودند، گفت: تا رسیدن زمانی كه سهم كردستان در تخصیص آب ها به میانگین كشوری برسد، تلاش می كنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در نشست با روحانیان، فعالان سیاسی، اجتماعی و انجمن های مردم نهاد كامیاران اظهار داشت: از مشكلات موجود در استان رنج می برم و در سطح كلان بدنبال رفع آنها هستم.
وی با اشاره به اینكه در 9 ماه حضورم به صورت جدی پیگیر مطالبات استان بوده ام، افزود: اراضی آبی استان از 16 هزار هكتاری اراضی اینك به 52 هزار هكتار رسیده ولی برای رسیدن به میانگین كشوری باید به 470 هزار هكتار ارتقا یابد.
مرادنیا از مشخص شدن میزان تخصیص آب استان تا پایان مرداد امسال خبر داد و تاكید كرد: بخاطر احیای دریاچه ارومیه هر سال یك میلیون و 500 هزار متر مكعب آب از استان خارج شد و هیچ كس در مقابل این مساله عكس العملی نشان نداد.
وی با بیان اینكه تمام بحث ها و مشكلات مطرح شده در این جلسه از سوی روحانیان، فعالان سیاسی، اجتماعی و انجمن های مردم نهاد درست است و همه آنها را قبول دارد، یادآور شد: مشكلات فقط مختص به كامیاران نیست بلكه تمام شهرستان های استان كردستان این مشكلات را دارند.
استاندار كردستان با اشاره به اینكه بیان مشكلات موجب رفع آنها نخواهد شد، اضافه كرد: باید برای حل این مشكلات باید برنامه و راهكارهای مناسب ارائه شود البته به صورت جدی پیگیر رفع آنها در سطح كلان هستیم.
وی با بیان اینكه كردستان در گذشته مورد كم لطفی های بسیاری قرار گرفته است، گفت: این كم توجهی و كم لطفی ها نتیجه سوء مدیریت در این استان بوده است.
مرادنیا با بیان اینكه در كشور از استان هایی هستیم كه بالاترین آمار بیكاری را داریم، اظهار داشت: درآمد سرانه در این استان نصف درآمد سرانه كشور است.
وی با دعوت از مردم برای حضور در صحنه و كمك برای توسعه استان افزود: هیچ كشوری بدون حضور مردم توسعه پیدا نكرده و این یعنی توانایی دولت ها به تنهایی برای توسعه كافی نیست.
استاندار كردستان با بیان اینكه در گذشته فرصت های زیادی برای توسعه استان از دست رفته است، تاكید كرد: برای جبران آن فرصت ها نیاز به زمان بیشتری است.
وی با اشاره به اینكه دیدگاهی اقتصادی دارد، یادآور شد: كردستان تمام پتانسیل های توسعه را دارد و برای شكوفایی این ظرفیت ها تیم دولت در استان اقدامات خوبی انجام داده است.
مرادنیا گفت: استان كردستان با داشتن پنج میلیارد مترمكعب از روان آب های كشور، 13 میلیارد متر مكعب بارندگی در سال، دومین استان كشور از لحاظ معادن طلا و چهارمین استان كشور از نظر سنگ آهن در شرایط نامناسب اقتصادی و بیكاری قرار دارد.
وی به 20 سال خام فروشی معادن در این استان اشاره كرد و اظهار داشت: با توجه به طرح های كه روزهای آینده عملیات اجرایی شان آغاز می شود از 2 میلیون و 400 تن خام فروشی مواد معدنی جلوگیری خواهد شد.
استاندار كردستان خطاب به فرماندار كامیاران افزود: نسبت به تغییر مدیران ناتوان و دارای سوابق كاری ضعیف در كوتاهترین زمان ممكن اقدام كنید همچنین در حوزه های مدیریتی از ظرفیت بانوان توانمند بیشتر استفاده شود چون دنبال افزایش سهم بانوان در سطوح مدیریتی استان هستیم.
مرادنیا یادآور شد: مردم باید برای رفع مشكلات در كنار دولت بوده و با مشاركت خود به رفع آنها كمك كنند نه اینكه دنبال بحث های چالشی و حاشیه ای بروند.
وی یكی دیگر از اهداف و برنامه های خود را معرفی فرهنگ كردستان به كشور اعلام و تاكید كرد: در این راه قدم های خوبی برداشته شده كه ساخت چند سریال مربوط به مفاخر استان از جمله آنها است.
در این جلسه فعالان حوزه های مختلف شهرستان كامیاران به بیان مشكلات و دغدغه های حوزه های كاری خود پرداخته و خواستار توجه بیشتر مسئولان به مطالبات مردم شدند./
به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا استاندار كردستان روز چهارشنبه به منظور بازدید از چند طرح عمرانی و خدماتی، شركت در جلسه شورای اداری، ادای احترام به مقام شامخ شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا به شهرستان كامیاران سفر كرد.
در این سفر شهرستانی برخی مدیران كل دستگاه های اجرایی همراهی كردند تا از نزدیك در جریان اجرای برخی طرح های عمرانی قرار گرفته و با فعالان حوزه های مختلف این شهرستان هم دیدار و گفت و گو كنند.
بهرام نصرالهی زاده رئیس سازمان برنامه و بودجه، جلال قلعه شاخانی مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی، خالد جعفری رئیس سازمان جهاد كشاورزی، شهرام ملكی مدیر كل راه و شهرسازی و محسن علوی مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كردستان در این سفر همراه استاندار بودند.
بازدید از سد امیرآباد رمشت و طرح آبرسانی پایاب این سد، حضور در مزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، شركت در نشست شورای اشتغال ، دیدار با خانواده شهدا و فعالان سیاسی شهرستان كامیاران از جمله برنامه های استاندار كردستان در این سفر یك روزه بود.
این چهارمین سفر استاندار كردستان به شهرستان های تابعه است پیشتر بهمن مرادنیا به شهرستان های مریوان، بانه و بیجار سفر كرده بود.
شهرستان كامیاران در 65 كیلومتری جنوب سنندج با 102 هزار 856 نفر جمعیت، 153 روستای دارای سكنه دارد كه جمعیت این روستاها 42 هزار و 409 نفر است.
7349/9102