۲۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۵۹
کد خبر: 82974572
T T
۰ نفر
برچيدن مدارس كانكسي و تخريبي در هنديجان ضروري است

اهواز - ايرنا - مدير آموزش و پرورش هنديجان با بيان اينكه وضعيت برخي مدارس روستايي اين شهرستان در شان و لياقت دانش آموزان نيست از ارگان هاي مربوطه و خيران براي كمك به بهبود محل تحصيل دانش آموزان درخواست ياري كرد.

محسن محسني نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: پيگيري برچيدن مدرسه ي كانكسي روستاي سرخره سفلي از توابع بخش چم خلف عيسي هنديجان، و ساخت مدرسه جايگزين آن تاكنون بي نتيجه مانده است.
وي گفت: در مرداد سال 95 با دستور استاندار خوزستان به فرماندار وقت ماهشهر، اعتباري بالغ بر 2ميليارد ريال براي ساخت يك مدرسه در اين روستا از محل اعتبارات راهبردي شهرستان ماهشهر مصوب شد ولي با وجود تهيه و ارايه نقشه ساخت مدرسه و مدارك لازم از سوي آموزش و پرورش خوزستان و اداره كل نوسازي توسعه و تجهيز مدارس اين استان، اين اعتبار از سوي شركت عمليات غير صنعتي ماهشهر، با گذشت بيش از 2 سال به آموزش و پرورش هنديجان تخصيص داده نشده است.
وي با بيان اينكه تحصيل در گرما و سرما و با روشنايي نامناسب در داخل كانكس طاقت فرساست افزود: با توجه در پيش رو بودن سال تحصيلي جديد از مسئولان استاني و شهرستاني درخواست داريم نسبت به حذف اين مدرسه كانكسي و ساخت يك مدرسه در اين روستا همكاري و مساعدت لازم را با آموزش و پرورش به عمل آورند.

** 10 درصد مدارس هنديجان فرسوده و تخريبي است
وي با اشاره به اينكه حدود 10 درصد از مجموع مدارس هنديجان فرسوده و نيازمند تخريب و بازسازي هستند ادامه داد: 6 مدرسه با 13 كلاس درس و 64 دانش آموز در روستاهاي بخش مركزي و چم خلف عيسي و يك مدرسه با هشت كلاس و 85 دانش آموز در شهر زهره به بازسازي نيازدارند.
وي گفت: درس خواندن در اين مدارس با توجه به فضاي فيزيكي نامطلوب و گرم بودن كلاس به ويژه در فصل گرما محيط نامناسبي را براي تحصيل دانش آموزان ايجاد كرده كه نيازمند نوسازي محيط است.
وي با تاكيد بر نياز آموزش و پرورش به كمك خيران افزود:خيران هنديجان بايد با توسعه و گسترش فضاهاي آموزشي به كمك آموزش و پرورش بشتابند زيرا به عنوان بازويي كارآمد و توانمند بيش از پيش به كمك آنها در اين شهرستان نياز هست.
هنديجان در جنوب خوزستان قرار گرفته و داراي 73 مدرسه با هفت هزار و 300 دانش آموز است.
7163/ 6037