۲۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۹:۴۱
کد خبر: 82972776
T T
۰ نفر
رئيسان دانشگاه هاي ايران و تركيه تفاهمنامه همكاري امضا كردند

تبريز- ايرنا - رئيس دانشگاه تبريز با اشاره به اينكه نشست همكاري‌هاي علمي ايران و تركيه با حضور رئيسان دانشگاه‌هاي سطح يك و دو كشور به مدت دو روز در دانشگاه آيدين استانبول برگزار شد، گفت: در پايان اين نشست چند تفاهمنامه همكاري امضا شد.

محمدرضا پورمحمدي روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام اينكه در راستاي توسعه همكاري‌هاي علمي و آموزشي ميان دو كشور اين نشست برگزار شد، گفت: اين نشست با محوريت تبادل استاد و دانشجو و برگزاري دوره‌هاي مشترك آموزشي و پژوهشي برگزار و دو طرف در خصوص راه‌هاي ارتقاي توان علمي و آموزشي و انجام فعاليت هاي پژوهشي ميان مراكز آموزش عالي دو كشور رايزني كردند.
وي افزود: برگزاري جلسات مختلف و معرفي توانمندي‌ها و خواسته‌ها براي دستيابي به حوزه‌هاي مشترك همكاري‌هاي علمي دانشگاه هاي دو كشور از جمله اهداف اين همايش بود.
پورمحمدي با اشاره به مرحله تجاري‌سازي برخي طرح ‌هاي مشترك ميان مراكز دانشگاهي ايران و تركيه اظهار اميدواري كرد كه در چارچوب همكاري علمي بين دو كشور، طرفين از ظرفيت ها و تجارب يكديگر استفاده كنند.
رئيس دانشگاه تبريز با اشاره به اينكه همكاري بين المللي ميان دانشگاه‌هاي ايران و كشورهاي مختلف براي توسعه و رشد علمي در دستور كار وزارت علوم، تحقيقات و فن آوري است، گفت: يكي از بهترين شيو‌ه‌ها براي شكل گيري اين همكاري ها، تشكيل جلسات مشترك روساي دانشگاه هاي مختلف جهان با روساي دانشگاه هاي ايران است و اين جلسه در همين راستا تشكيل شده است كه پيش از اين نيز با دانشگاه هاي روسيه اين همكاري شروع شده و نتايج خوبي داشته است.
به گزارش ايرنا، در اين نشست رئيسان دانشگاه هاي تهران، تبريز، صنعتي شريف، صنعتي اميركبير، اصفهان، شيراز، مشهد، علامه طباطبايي، خواجه نصيرالدين طوسي، تربيت مدرس و علم و صنعت با طرف هاي ترك به رايزني و گفت و گوي تخصصي در حوزه هاي علمي و مديريت مراكز دانشگاهي پرداختند .
همچنين علاوه بر نشست و اجلاسيه مشترك دانشگاه هاي ايران و تركيه روساي دانشگاههاي تبريز و صنعتي شريف از دانشگاه فني قبزه و شعبه توبيتاك قبزه بازديد و در خصوص توسعه همكاري ها مذاكره كردند.
اين نشست با پيگيري‌هاي دبيرخانه همكاري‌هاي علمي ايران و تركيه مستقر در دانشگاه تبريز برگزار شد.
3071