۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۴
کد خبر: 82971239
T T
۰ نفر
خرید بیش از 23 میلیارد ریال كتاب از ناشران تصویب شد

تهران - ایرنا - هیات انتخاب و خرید كتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خرید 703 عنوان كتاب را به مبلغ 23 میلیارد و 394 میلیون ریال از ناشران ،تصویب كرد.

به گزارش روز یكشنبه گروه فرهنگی ایرنا از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هیات انتخاب و خرید كتاب وزارت ارشاد، هدف از خرید 95 هزار و 750 نسخه كتاب از ناشران را كمك به حوزه نشر و تجهیز كتابخانه ها و ترویج كتابخوانی عنوان كرده است.
عناوین كتاب‌های مصوب برای خرید در سایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در تارنمای هیات انتخاب و خرید كتاب به نشانی http://mof.farhang.gov.ir/fa/home/book بارگذاری شده است.
به گزارش ایرنا، خرید كتاب از ناشران توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حدود 20 سال پیش آغاز شده، اقدامی كه با هدف كمك به حوزه نشر و تجهیز كتابخانه ها و ترویج كتابخوانی انجام می گیرد.
در این طرح كتاب های مناسب و منطبق با معیارهای موجود از ناشران خریداری می شود تا كمكی هرچند ناچیز به این افراد شده باشد البته به گفته مدیركل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این خرید یك التیام موقت و مسكن در این حوزه است و وزارتخانه هم متناسب با بودجه خود در این زمینه این خریدها را انجام می دهد.
مهرزاد دانش می گوید: كتاب های خریداری شده در انبار نگهداری می شود و بر اساس تفاهمنامه هایی كه هر سال با مدیران كل ارشاد استان ها منعقد می شود، این كتاب ها در اختیار آنها قرار می گیرد تا در مكان های مورد نیاز توزیع شود.
به گفته وی، مدیران ارشاد استان ها بر اساس همین سهمیه و بودجه تعیین شده، كتاب های مصوب را انتخاب كرده و آنها را به مصرف كتابخانه های استان می رسانند.
دانش كه از سال 93 دبیر دبیرخانه هیات انتخاب و خرید كتاب در معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، می افزاید: بیشتر این كتاب ها در مناطق دور افتاده و محروم و استان های مرزی و بین عشایر توزیع می شود.
فراهنگ**1880** 1701
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ