۱۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۹:۱۵
کد خبر: 82965546
T T
۰ نفر
پل معلق قلعه ضحاك هشترود توسط بخش خصوصي ساخته مي شود

مراغه - ايرنا - فرماندار هشترود از سرمايه گذاري بخش خصوصي در ساخت پل معلق در قلعه ضحاك (نارين قالا) اين شهرستان خبر داد و گفت: اين قلعه با قدمت چندين هزار ساله مورد كم لطفي قرار گرفته است.

به گزارش ايرنا، امين امينيان روز يكشنبه در كارگروه گردشگري و خدمات سفر هشترود افزود: علاوه بر ساخت پل، سه ميليارد ريال نيز از محل اعتبارات متمركز گردشگري در سالجاري براي ساخت تفرجگاه، سرويس بهداشتي و نماز خانه سرمايه گذاري مي شود.
قلعه آژدهاك يا قلعه ضحاك در ۲۰ كيلومتري جنوب شرقي شهرستان هشترود در استان آذربايجان شرقي واقع شده‌ و نام محلي اين قلعه نارين قالا است.
وي همچنين از افزايش عوارض در آزاد پيامبر اعظم محدوده شهرستان هشترود تا بستان آباد انتقاد كرد و گفت: در مصوبه جلسه آزادراه هاي كشور و مدير كل راهداري بر كاهش عوارض در اين مسير تاكيد شده بود اما هنوز اجرايي نشده است.
وي همچنين خواستار ايجاد تقاطع در مسير تبريز به زنجان براي دسترسي به قعه بايزيد بسطامي در روستاي تارقلي شد و گفت: نبود ورودي و خروجي از آزاد راه باعث شده مسافران نتوانند ازاين بقعه بازديد داشته باشند.
فرماندار هشترود هشترود همچنين از برگزاري جشنواره ورزش هاي آبي و ماهيگيري در سد سهند اين شهرستان خبر داد.
معاون حفاظت و بهره ‌برداري شركت آب منطقه ‌اي آذربايجان شرقي نيز در اين كارگروه با اشاره به افزايش 27 درصدي بارندگي در استان گفت: با اينحال ورودي آب سدهاي استان كاهش داشته است.
مجتبي جليل زاده ميانگين مصرف آب در استان را بسيار بالاتر از ميانگين جهاني اعلام كرد و افزود: هر نفر در استان 230 ليتر آب در روز مصرف مي‌ركند كه بالاتر از ميانگين جهاني 160 ليتر است.
وي همچنين اضافه برداشت از چاه ‌هاي مجاز آب را عاملي مهم در آسيب زدن به منابع آب هاي زيرزميني عنوان كرد و گفت: براي جلوگيري از اضافه برداشت‌ ها نصب كنتورهاي هوشمند در چاه ‌هاي آب ضروري است.
وي افزود: شهرستان هشترود رتبه اول در بخش آبزي پروري در استان را دارد و سد سهند هشترود در صورتي كه آلودگي محيطي نداشته باشد مي تواند به پرورش ماهي اختصاص داده شده و به مجتمع تفريحي گردشگري بزرگ استان تبديل شود.
معاون گردشگري ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان هم ازصدور 70 مجوز بوم گردي از اول امسال در استان خبر داد و افزود: 50 درخواست هم در دست بررسي است.
فرشاد رستمي افزود: براي رويداد تبريز2018 نزديك به 163 رويداد، 200 منطقه طبيعت گردي و پنج مسير گردشگري با اعتبار 7 هزار ميليارد پيش بيني شده بود كه در نهايت در استان هزار و 500 ميليارد تصويب شد اما در نهايت بودجه 680 ميليارد ريال ابلاغ شد.
وي با انتقاد از ميزان زياد عوارض در آزاد راه پيامبر اعظم(ص) گفت: متاسفانه اكثر مسافران ورودي به استان ازاين افزايش گله دارند و نبود سرويس بهداشتي و كمپ هاي استراحت گاه مزيد بر اين گله مندي است.
3077/7486

سرخط اخبار استان‌ها