۱۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۶
کد خبر: 82964042
T T
۰ نفر
برخورد قهرآمیز با فعالان اقتصادی بدهكار اشتباه است

خرم آباد - ایرنا - وزیر اطلاعات گفت: برخورد قهرآمیز با فعالان اقتصادی بدهكار درست نیست بلكه باید با راهنمایی از انحراف این افراد جلوگیری كرده و آنان را به سمت تامین مایحتاج كشور سوق داد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی روز شنبه در جلسه شورای اداری لرستان در محل استانداری افزود: دستگیری و زندانی كردن برای برخورد با بدهكاران بانكی و فعالان اقتصادی متخلف اشتباه است.
وی كاهش تسهیلات بانكی را یكی از روش های تاثیرگذار در این حوزه دانست و بیان كرد: ایجاد امنیت اقتصادی و تشویق به سرمایه گذاری از ضروریات امروز كشور است.
وزیر اطلاعات با انتقاد از اذیت و آزاد مردم در فضای مجازی گفت: این امر در شان جامعه ایمانی نیست و همه از جمله مسئولان باید باید به نحوی عمل كنند تا آرامش و امنیت از مردم سلب نشود.
حجت الاسلام والمسلمین علوی تصریح كرد: مردم حق داشتن امنیت با تمامی ابعاد آن را دارند و دستگاه اطلاعات نیز باید امنیت روانی و اقتصادی احاد جامعه را تامین كند تا شكوفایی در تمامی عرصه ها تحقق یابد.
وی گفت: ارتقا امنیت موجب حفظ سرمایه های انسانی و مادی كشور است كه نباید تحت عنوان برخورد با مفاسد اقتصادی، آرامش فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران را به خطر انداخت.

***پرهیز از دامن زدن به مسایل اختلافی راه مقابله با دسیسه دشمن
وزیر اطلاعات همچنین افزود: جنگ روانی و القای عداوت از جمله اقدامات دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی است كه باید برای مقابله با دسیسه بدخواهان نظام، از دامن زدن به مسائل اختلافی پرهیز كرد.
حجت الاسلام علوی با تقدیر از رقبای دولت كه در برابر نیرنگ دشمنان پیام همدلی و وحدت داده اند، گفت: مردم با ایجاد امید در جامعه و پیوند مسئولان، مشكلات و نارسایی ها را تحمل می كنند.
وی تصریح كرد: دشمنان، با ورود به جنگ اقتصادی، واحدهای تولیدی و عرصه های كارآفرینی را هدف قرار داده اند كه باید در این شرایط نسبت به رفع مشكلات این قشر تلاش كرد.

***مسئولان سنگ صبور ملت باشند
وزیر اطلاعات ادامه داد: مسئولان باید حرف مردم را شنیده و دغدغه آنان را با تدبیر برطرف كنند چراكه می توان با همدلی مسئولان در درد و رنج مردم و همراهی آنان برای رفع مشكلات، با موفقیت از این برهه عبور كرد.
حجت الاسلام علوی گفت: مسئولان باید سنگ صبور ملت بوده و آرامش و بردباری داشته باشند.
وی اظهار داشت: مدیران جمهوری اسلامی باید فرصت خدمتگزاری به مردم را ارج نهاده و بدون منت و كم كاری، به این ملت وفادار و ولایتمدار خدمت كنند.
وی تصریح كرد: عملكرد شایسته مدیران كل ادارات اطلاعات در سراسر كشور از جمله لرستان نیز موجب وحدت و هم افزایی دستگاهها و نهادهای دولتی بوده است.

***آرامش همراه با نشاط برای جامعه ضروری است
وزیر اطلاعات همچنین گفت: حكفرمایی در جامعه و پیشگیری از انفجار و عملیات های ترورریستی برای كشور لازم است اما كافی نیست.
حجت الاسلام علوی افزود: ارتقا احساس امنیت و آرامش همراه با نشاط برای مردم و جامعه ضروری است و موجب رشد معنوی می شود.
وی با تاكید بر حفظ امنیت، جان، مال، آبروی افراد و امنیت اخلاقی جامعه بر اساس آیات و روایات اظهار داشت: اسلام با هر فردی كه امنیت جامعه را با هتك، توهین و افترا به خطر می اندازد، برخورد می كند.
وی همچنین با تقدیر از مسئولان لرستان برای خدمتگزاری به مردم بیان كرد: افرادی كه كارنامه خود را با ظلم و بی عدالتی سیاه نمی كنند، حق برخورداری از امنیت را دارند.
در این مراسم مدیر كل جدید اطلاعات لرستان معرفی و منصوب شد.
7269/6060