۱۵ تیر ۱۳۹۷، ۱:۴۷
کد خبر: 82963125
T T
۰ نفر
مالیات واحدهای تولیدی كاهش می یابد

كاشان - ایرنا - رئیس كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از كاهش میزان نرخ مالیات عملكرد واحدهای تولیدی خبر داد.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی در حاشیه برگزاری همایش بررسی قانون مالیات بر ارزش افزوده در كاشان به خبرنگاران گفت: بر اساس توافق بین دولت و مجلس در شرایط كنونی با هدف حمایت از واحدهای تولیدی نرخ مالیات عملكرد این واحدها از 25 درصد به 20 درصد كاهش خواهد یافت.
وی افزود: میزان سهم پرداختی واحدهای تولیدی در اقتصاد از مالیات عملكرد سالانه بر این اساس یك پنجم كمتر می شود كه برای بخش تولید بسیار مناسب است.
رئیس كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان كرد: این توافق هم اكنون در مرحله های نخستین قرار دارد و امید می رود با اجرای آن وضعیت اقتصادی كشور بهبود یابد.
وی با اشاره به مرحله های پایانی اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده عنوان كرد: 90 درصد این كار جمع بندی شده و بیشتر مواردی كه فعالان اقتصادی مطرح كردند، در اصلاحیه قانون مد نظر قرار گرفته است.
پورابراهیمی اضافه كرد: پیش بینی می شود این قانون تا پایان مردادماه در كمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب برسد و به طور حتم با اصلاح قانون كنونی مالیات بر ارزش افزوده، مشكلات اقتصادی كشور در بسیاری از بخش ها برطرف خواهد شد.
وی ابراز امیدواری كرد كه نیمه دوم سال جاری شاهد اجرای قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده باشیم تا مشكلات واحدهای تولیدی در این زمینه به كمترین میزان ممكن برسد.
رئیس كمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه به اعمال تحریم های ظالمانه یكجانبه از سوی ایالات متحده آمریكا اشاره كرد و گفت: كمیته ضد تحریم در مجلس شورای اسلامی تشكیل شده و 14 كارگروه تخصصی در این كمیته فعالیت می كنند.
وی گفت: با توجه به ادبیات جدید رئیس جمهوری در حوزه مباحث اقتصادی در حضور مسئولان نظام، تیم اقتصادی دولت باید متناسب با شرایط جدید جنگ اقتصادی تعریف و ترمیم شده و از كارآمدی، نوآوری، پویایی و هماهنگی لازم برخوردار باشد.
به گزارش ایرنا، همایش بررسی قانون مالیات بر ارزش افزوده و تحولات روز كشور با حضور صاحبان صنایع شهرستان های كاشان و آران و بیدگل به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی كاشان برگزار شد.
برخی از صادركنندگان و صنعتگران كاشانی در این همایش مشكلات خود از جمله در زمینه نبود استرداد مالیاتی، مالیات بر ارزش افزوده و موانع صادرات را بیان كردند.
شبد**6136/8123**1379
۰ نفر