۱۲ تیر ۱۳۹۷، ۹:۱۹
کد خبر: 82960037
T T
۰ نفر

«طلوع» جديد شبكه چهار با آيتم هاي تابستاني

۱۲ تیر ۱۳۹۷، ۹:۱۹
کد خبر: 82960037
«طلوع» جديد شبكه چهار با آيتم هاي تابستاني

تهران-ايرنا- مدير گروه دانش شبكه 4 سيما، گفت: برنامه صبحگاهي طلوع با قدمتي نزديك به يك دهه يكي از برنامه هاي شاخص شبكه چهار سيما است كه در تيرماه سال جاري توليد و پخش فصل جديد آن با آيتم هاي مختص تابستان آغاز شد.

ندا سپانلو روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگي ايرنا اظهار كرد: برنامه طلوعبا توجه به تعريف و هويت شبكه 4، طي اين سالها در گروه دانش طراحي، توليد و پخش شده است.
وي افزود: تيرماه سال جاري توليد و پخش فصل جديد طلوع آغاز شد و اين فصل چه به لحاظ رويكردهاي محتوايي و چه از نظر فرم و ساختار تفاوت هاي قابل ملاحظه اي با سري هاي پيشين دارد.
سپانلو ادامه داد: مجهزكردن عامه مخاطبان به ابزار تفكر علمي و نظام مند، تقويت روحيه اميد و نشاط در جامعه علمي كشور ، تقويت اخبار و اطلاعات با نگرش علمي و افزايش سطح خودباوري ملي مهمترين اهداف فصل جديد طلوع هستند.
مدير گروه دانش شبكه 4 سيما افزود: با توجه به آنكه برنامه هاي صبحگاهي بايد در ايجاد نشاط ، طراوت و شادابي مخاطبان موثر باشند تلاش شده با سرگرمي هاي علمي، آگاهي بخش و آيتم هاي جذاب ضمن ايجاد فضاي پرنشاط مطالب مهم حوزه دانش و فناوري هم انتقال داده شود.
سپانلو افزود: از نظر فرم هم از ابتداي امسال دكور برنامه طلوع به خارج از استوديو منتقل و پس از لوكيشن «باغ ايراني» و موزه «زمان» اين بار از بالاترين نقطه برج ميلاد تقديم تماشاگران مي شود.
وي ادامه داد: تصاوير زنده شهر تهران از فراز برج ميلاد حس حركت و پويايي و طراوت را به مخاطب منتتقل مي كند اما در عين حال به لحاظ فني و اجرايي مصائب فراواني را براي تهيه كننده و عوامل برنامه ساز برنامه بوجود آورده است.
به گفته وي برنامه طلوع شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح به مدت 75 دقيقه در شبكه 4 پخش مي شود.
سپانلو گفت: تهيه كننده اين فصل طلوع علي خسروي و سردبيران اين برنامه حسين خسروي و ميترا افضلي و اجراي اين فصل از برنامه با مهسا ملك مرزبان و شهريار رباني است.
وي با اشاره به حضور خبرنگاران علمي در بخش هاي كارشناسي برنامه گفت: در طلوع تابستاني آيتم هاي متنوع و متعددي چون گشتاور، رويداد، بيدار باش، ميز صبحانه، جيب، بشنو و باور نكن و اينجا ايران است، پخش مي شود.

**فصل جديد 'چرخ' از 16 تيرماه
مدير گروه دانش شبكه 4 سيما گفت: از 16 تيرماه همچنين فصل نو برنامه «چرخ» به عنوان سومين فصل اين برنامه در سال سوم، پخش خواهد شد.
به گفته سپانلو اين مجله علمي شنبه ها ساعت 21 به مدت 75 دقيقه به صورت زنده پخش مي شود.
وي افزود: سري چهارم برنامه «پايان ناباروري» هم از 23 تيرماه آغاز و به آخرين يافته هاي علمي درمان ناباروري خواهد پرداخت.
مدير گروه دانش شبكه 4 سيما افزود: «پيشران» برنامه جديد ديگري در گروه دانش است كه از پنجم تيرماه آغاز به كار كرده و هر سه شنبه ساعت 21 به صورت زنده پخش مي شود.
سپانلو گفت: موضوع پيشران مديريت و كسب و كار است و به بازار نيروي كار توجه جدي دارد.
وي افزود: «فوتون» هم نزديك به سه سال است كه تقريبا تمامي رويدادهاي علمي و فناوري را پوشش مي دهد.
فراهنگ**3009**1701