۱۱ تیر ۱۳۹۷، ۲۳:۱۲
کد خبر: 82959864
T T
۰ نفر
تروريست ها منازل فلسطينيان در سوريه را تخريب كردند

دمشق - ايرنا - معاون وزيرخارجه سوريه گفت: گروه هاي تروريستي با همكاري آشكار رژيم صهيونيستي منازل فلسطينيان در سوريه را ويران كردند.

به گزارش دوشنبه شب ايرنا از خبرگزاري رسمي سوريه (سانا)، 'فيصل مقداد' در ديدار 'پيير كرينبول' مدير آژانس امداد رساني و ايجاد اشتغال براي آوارگان فلسطيني (آنروا) در دمشق افزود: اين گروه ها به اردوگاه هاي فلسطيني نشين در سوريه حمله كردند و تاسيسات آنها را ويران و ساكنان را كشتند.
وي اضافه كرد: حكومت سوريه به اوضاع فلسطيني ها در سوريه اهميت و اهتمام ويژه اي دارد و براي كاهش و عبور از پيامدهاي بحران بر سوري ها و فلسطيني ها تلاش زيادي مي كند.
مقداد بر همكاري 'آنروا' با دولت سوريه براي دستيابي به اين هدف مورد نظر تاكيد كرد.
معاون وزير خارجه سوريه، رژيم صهيونيستي را مسئول تدوام رنج هاي ملت فلسطين و محروميت آن ها از حقوق اوليه خود دانست.
وي، توقف كمك هاي آمريكا و عمل نكردن به تعهداتش درباره بودجه 'آنروا' را محكوم كرد و گفت: اين اقدام در راستاي خدمت به رژيم صهيونيستي و مشاركت در وخيم تر شدن اوضاع دشوار فلسطيني ها است.
معاون وزير خارجه سوريه از تلاش هاي مدير آژانس براي تامين زندگي عزتمندانه براي فلسطينيان تا زماني كه بتوانند به سرزمين خود بازگردند، تشكر كرد.
مدير آژانس امدادرساني و ايجاد اشتغال براي آوارگان فلسطيني (آنروا) در اين ديدار خدمات و امكانات دولت سوريه براي آوارگان فلسطين در سال هاي گذشته را ستود.
كرينبول بر مشكلات اين آژانس به دنبال توقف كمك هاي برخي طرف ها تاكيد كرد و افزود: اين اقدام خدمات رساني آژانس به فلسطينيان در مناطق مختلف منطقه را با مشكل روبرو مي كند.
وي اضافه كرد: ماموريت اين آژانس كه از طرف سازمان ملل متحد در اختيار آن گذاشته شده است، فروشي نيست و آژانس به دنبال تامين بودجه خود از منابع ديگر است تا بتواند در سوريه و ديگر مناطق به فلسطيني ها خدمات رساني كند.
شبد**خاورم**8005**1379