۱۱ تیر ۱۳۹۷، ۲۲:۳۱
کد خبر: 82959844
T T
۰ نفر
دشمنان جنگ اقتصادي تمام عيار عليه ايران به راه انداخته اند

قم- ايرنا- نماينده قم در مجلس شوراي اسلامي گفت: دشمنان جنگ اقتصادي تمام عيار عليه كشورمان به راه انداخته اند و دراين شرايط همه بايد خود را براي مقابله با آن آماده كنيم.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين مجتبي ذوالنور عصر دوشنبه درجلسه شوراي اداري قم، با اشاره به تلاش آمريكا براي تحريم نفتي ايران، افزود: جمهوي اسلامي دراين جنگ نفس گير و چالشي تلاش خود را با تمام قدرت براي مقابله با آن انجام مي دهد.
وي اضافه كرد: رئيس جمهوري نيز درهمايش مديران اجرايي كشور شايد نتوانستند تصريح جامع و كاملي به دليل ملاحظاتي داشته باشند، ولي زمينه سازي نمودند و هشدارهاي لازم را به بخش هاي اجرايي كشور دادند.
وي با اشاره به تلاش استكبار براي جلوگيري از ورود ارز به كشور، گفت: آنها تلاش دارند تا ذخاير ارزي را دچار مشكل كند؛ از سويي نيز براي كنترل نرخ ارز و سكه دست و دلبازي غير متعارف كرديم و اين حجم سكه و دلار فروختيم.
وي با تاكيد برلزوم اعمال مديريت جدي برذخاير و منابع ارز و طلا و نقدينگي سرگردان، ادامه داد: برخي رانندگان كاميون ها و خودروها دستگير شده اند كه براي خروج طلا از كشور، آن را در كف و يا سپر خودروها جاسازي نموده اند.
وي با اشاره به اين كه امروز تلاش براي خروج طلا و ارز كشور به جد پيگيري مي شود، گفت: حجم بالايي نقدينگي در كشور وجود دارد كه اگر وارد بازار ارز، سكه و مسكن شود امكان كنترل آن توسط دولت نيست.
ذوالنور تاكيد كرد: شوراي عالي از اعضاي سه قوه با هدايت و تاكيد رهبر معظم انقلاب تشكيل شد تا به صورت هفتگي به شكل قرارگاه فرماندهي عمليات به مسائل مختلف ورود كند و همچنين كميسيون هاي موثري از مجلس بتوانند در مباحث اقتصادي نقش آفرين باشند و به دولت كمك نمايند تا از اين حالت گذار عبور كنيم.
وي با اشاره به اين كه نمايندگان مجلس نسبت به استيضاح رئيس جمهوري سه بار اقدام نمودند، گفت: نمايندگان در مجموع به اين نتيجه رسيدند كه استيضاح ها حتي در سطح وزيران هم دراين شرايط به مصحلت نيست چه رسد به رئيس جمهوري.
وي تصريح كرد: هرگونه درگيري داخلي باعث تزلزل بيشتر، دلسردي مردم و فشار مي شود و رشته اي هم كه هست ضعيف تر خواهد شد؛درمجلس نيزتلاش داريم تاهمدلي بيشتري بين قوا برقرار باشد.
ذوالنور با اشاره به اغتشاشات هدفمند در تهران و خرمشهر كه طي روزهاي گذشته شكل گرفته اظهار داشت: در بازار قم نيز اطلاعيه هاي متعدد تكثير و توزيع كردند كه بازاريان را وارد عرصه نمايند، ولي آنان هوشيار هستند و با تلاش دستگاه هاي ذيربط توطئه خنثي شد.
وي گفت: در چند روز گذشته مراجعه هاي مردمي به دليل فشارهاي اقتصادي بيشتر از سال هاي گذشته شده است و حل اين معضل نيازمند همدلي است.
ذوالنور يادآور شد: انقلاب اسلامي قبلا نيز از اين فشارها تجربه كرده است و اين مساله موجي است كه بايد تلاش كنيم تا راحت تر عبور نماييم.
وي با تاكيد بر لزوم همدردي با مردم، بيان كرد: نبايد اشرافي گري در دستگاه ها ورود كند و اسراف توسط دستگاه ها و مسئولان نمكي به زخم مردم است.
وي دربخش ديگري از سخنان خود گفت: استان ها نياز بيشتري به وحدت و انسجام و همدلي دارند و قم در اين زمينه نمونه است، آرامترين، همدل ترين و منسجم ترين استان، قم است و شرايط مطلوب و اميدواركننده در آن برقرار است كه بايد تقويت شود.
سومين جلسه شوراي اداري قم در تالار معصوميه فرمانداري با حضور مسئولان استان برگزار شد؛ در اين جلسه از هفت سازماني كه در زمينه ارتقاء بهره وري و مديريت مصرف انرژي تلاش نموده بودند، با اهداء لوحي قدرداني شد.
/2085/ 6133/
۰ نفر