۱۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۱۷
کد خبر: 82959227
T T
۰ نفر

نخستین پیوند دست انسان در خرم آباد انجام شد

۱۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۱۷
کد خبر: 82959227
نخستین پیوند دست انسان در خرم آباد انجام شد

خرم آباد - ایرنا - رئیس بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد گفت: پیوند دست انسان كه از ناحیه آرنج قطع شده بود برای نخستین بار در این بیمارستان با موفقیت انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس آزادی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در سالن جلسات بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد بیان كرد: پیوند دست از ناحیه آرنج با حضور تیم جراحی به مدت 10 ساعت در این بیمارستان انجام شد و اكنون بیمار در حال سپری كردن مراحل ترمیم و بازسازی محل پیوند است.
وی افزود: عمل یپوند بر روی مرد 37 ساله كه دچار قطع دست از ناحیه آرنج توسط دستگاه كمباین شده بود با موفقیت انجام شد.
آزادی گفت: عضو قطع شده تا 6 ساعت قابل پیوند است و در صورت بروز حادثه برای فردی از تماس مستقیم عضو قطع شده با یخ باید جلوگیری شود.
وی اظهار داشت: مردم باید توجه داشته باشند كه عضو قطع شده را در یك نایلون گذاشته و اجازه نفوذ آب به آن را ندهند، سپس این بسته را در یك كلمن یخ بگذارند و فرد مجروح به مركز درمانی منتقل شود.
رئیس بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد همچنین گفت: تمام جراحی ها و ارتوپدی های استان لرستان در این بیمارستان انجام می شود.
آزادی ادامه داد: حضور جراح و متخصص در استان لرستان به سختی امكان پذیر می شود و از یك سال پیش هم تاكنون كارانه آنها پرداخت نشده است.
وی با تاكید بر اینكه تیم درمانی این بیمارستان با دلسوزی در خدمت مراجعه كنندگان است، افزود: این بیمارستان با كمبود شدید پزشك متخصص مواجه است و در این راستا نیازمند پیگیری مصرانه نمایندگان مجلس هستیم.
آزادی بیان كرد: در راستای طرح توسعه این بیمارستان بدون هماهنگی با واقف هیچگونه اقدامی امكان پذیر نیست.
وی افزود: در جهت راه اندازی درمانگاه این بیمارستان 50 میلیارد ریال هزینه شده كه به زودی آغاز به كار خواهد كرد.
رئیس بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد با اشاره به هزینه های پرداختی در این بیمارستان ادامه داد: این بیمارستان ماهیانه 185 میلیارد ریال هزینه حمل زباله به سازمان پسماند پرداخت می كند در حالیكه 50 میلیارد ریال جهت خرید دستگاه بی خطر كننده زباله های بیمارستان هزینه شده است.
وی افزود: در سال 96 حدود 65 هزار بیمار در این بیمارستان بستری شدند.
7274/6060