۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۹:۲۶
کد خبر: 82957536
T T
۰ نفر
اشياي تاريخي مربوط به هزاره اول قبل از ميلاد در سراب كشف شد

تبريز - ايرنا - فرمانده يگان حفاظت ميراث‌ فرهنگي گفت: با هوشياري و اقدام به موقع نيروهاي يگان حفاظت استان آذربايجان شرقي، اشياي تاريخي با قدمت هزاره اول قبل از ميلاد در سراب كشف و ضبط شد.

به ‌گزارش روابط عمومي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي، سردار امير رحمت الهي روز شنبه افزود: بر اساس اخبار ارسال شده به يگان حفاظت استان آذربايجان شرقي از سوي دوستداران ميراث فرهنگي مبني بر نگهداري و خريد و فروش اموال تاريخي و فرهنگي حاصل از حفاري غيرمجاز به دست فردي بومي از اهالي شهرستان سراب، بلافاصله تحقيقات در مورد احراز صحت و سقم موضوع در دستور كار يگان حفاظت استان قرار گرفت.
وي اظهار داشت: پس از بررسي اوليه، با هماهنگي فرماندهي انتظامي و پليس اطلاعات و امنيت عمومي آذربايجان شرقي و اخذ دستور مقام قضايي، نيروهاي يگان حفاظت در عملياتي مشترك با همكاري عوامل انتظامي در بازرسي از منزل فرد مذكور مقاديري اشياي تاريخي كشف كرد.
فرمانده يگان حفاظت ميراث‌ فرهنگي يادآوري كرد: اين اشيا شامل ظرف سفالي منقوش، ظرف سفالي مينياتوري، پياله سفالي، شيء تزئيني از جنس سنگ و قطعاتي از جنس فلز است كه كشف و ضبط شد.
رحمت الهي ادامه داد: با توجه به اعلام نظر كارشناسان ميراث‌ فرهنگي استان، اشياي مكشوفه داراي ارزش تاريخي بوده و قدمت آن ها به هزاره اول قبل از ميلاد برمي گردد.
آذربايجان شرقي با بيش از يك هزار و 800 اثر تاريخي يكي از پنج استان برتر ايران در حوزه گردشگري است.
8023/518
۰ نفر