۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۲۵
کد خبر: 82957484
T T
۰ نفر
جمعيت كيفري نيروهاي مسلح گلستان 27 درصد كاهش دارد

گرگان - ايرنا -سرپرست سازمان قضايي نيروهاي مسلح گلستان گفت: با اجراي برنامه هاي پيشگيري از جرائم ؛جمعيت كيفري و زنداني نيروهاي مسلح استان 27درصد كاهش يافته است.

به گزارش ايرنا رحيم رحيمي ميلاشي روز شنبه در جمع خبرنگاران بدون اشاره به تعداد افراد مجرم و نوع جرم آنها اظهارداشت: در مجموع ميزان جرائم در نيروهاي مسلح استان كاهش 36 درصدي دارد كه نشان مي دهد برنامه هاي پيشگيري موثر بوده است.
وي با بيان اينكه از سال 77 تاكنون 700 مجمع استاني پيشگيري از وقوع جرم در نيروهاي مسلح استان گلستان برگزار شد، افزود: جرم ايراد ضرب و جرح عمدي در ميان نيروهاي مسلح كاهش 21 درصدي دارد.
رحيمي ميلاشي در خصوص سربازان فراري بدون اشاره به آماري گفت: براساس قانون بكارگيري سربازان فراري و غايب در مجموعه هاي كاري و كارفرمايي ممنوع است و در صورت مشاهده و يا دريافت گزارش، در مرحله اول كارفرما تا 30 ميليون ريال و در مرحله دوم تا 110 ميليون ريال جريمه مي شود.
دادستان نظامي گلستان يادآور شد: شناسايي سربازان فراري برعهده نيروهاي مسلح و دستگيري آنها توسط پليس و دژبان ‌هاي نيروهاي مسلح است.
وي همچنين امنيت را مهمترين نياز بيان كرد و گفت: با توجه به اينكه نيروهاي مسلح مسووليت تامين امنيت كشور را بر عهده دارند نظارت بر كاركنان بخش هاي مختلف اين نيرو از اصول اساسي است كه با كمك واحدهاي نظارتي انجام مي ‌شود.
به گفته وي؛ نگاه سازمان قضايي توجه ويژه به پيشگيري از وقوع جرم در نيروهاي مسلح است و تلاش مي‌ شود در كنار پيشگيري كيفري با پيشگيري غيركيفري، آگاه‌ سازي و از بين بردن شرايط جرم مانع از وقوع آن شويم.
3014/1648