۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۳۲
کد خبر: 82957429
T T
۰ نفر

امام جمعه شیراز: رسانه ها امید آفرین باشند

۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۳۲
کد خبر: 82957429
امام جمعه شیراز: رسانه ها امید آفرین باشند

شیراز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: كشور امروز نیازمند اتحاد و همدلی است و رسانه ها باید در این زمینه پیشگام باشند و به نقش امیدآفرینی خود در جامعه عمل كنند.

به گزارش ایرنا آیت الله لطف الله دژكام، شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: امروز همه نیاز داریم كه با هم و در كنار هم باشیم، رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری نیز بر این موضوع تاكید دارند پس اگر چنین است چرا كمك نمی كنیم كه كشور بحران ها و مشكلات را پشت سر بگذارد.
وی ادامه داد: امروز رسانه های ما مدل و الگوی رفتاریشان را از رسانه های نظام های غیر اسلامی می گیرند در حالی كه باید نگاه خود را كمی تغییر دهیم و بدانیم كه مطالب را باید در مورد هر فردی چگونه بیان كنیم.
امام جمعه شیراز بیان كرد: ایران اسلامی كشوری است كه به سبك مردم سالارانه دینی اداره می شود و باید همه در چارچوبی كه پذیرفته ایم و قانون اساسی برای آن نوشته ایم و رهبر معظم انقلاب هم جهت گیری می كنند پیش برویم.
آیت الله دژكام افزود: نباید هنگامی كه رهبری تاكید دارند كه همگان باید با هم باشیم، مطلب دیگری بیان شود.
وی گفت: طیف وسیع جریان های سیاسی كه درون نظام تعریف می شوند، همه این مسایل را پذیرفته اند و اگر چه در برخی موضوع ها به جز اصول كلی، اختلاف دیدگاه هایی بین آنها وجود دارد اما در اصول كلی كه كسی نباید خدشه ایجاد كند.
آیت الله دژكام ادامه داد: اگر حرفی بزنیم كه با چارچوب های نظام سازگار نباشد باید بدانیم كه ادامه آن حرف ممكن نیست.
وی گفت: در نظام اسلامی، نقش دولت با نقش دولت در نظام های غیر اسلامی متفاوت است، در نگاه انسان مدارانه ای كه بعد از رنسانس در اروپا پیدا شد به نظر می رسد دولت گاهی جای خدا را هم گرفته است اما اگر رسانه های ما بخواهند اینگونه نقش دولت را تببین كنند با اصول اسلامی ما در تضاد است.
امام جمعه شیراز، با اشاره به اینكه مدیران و خدمتگزاران مردم نباید بیش از آنچه هستند در ذهن مردم شكل گیرند، گفت: اگر ما سرجای خودمان باشیم با مردم بسیار راحت تر تعامل خواهیم داشت و بسیاری از مشكلات حل خواهد شد چرا كه مردم نابرابری را نمی توانند بپذیرند اما كاستی ها را با هم تحمل خواهند كرد.
آیت الله دژكام، ضمن تاكید بر لزوم كمك به ارتقای مدیریت ها افزود: اگر مدیری پاسخگو نیست علتش این است كه احساس می كند كه یك چیزهایی را كم دارد و به همین دلیل از پاسخگویی طفره می رود و مقاومت می كند اما اگر احساس كند كه به او كمك می شود تا به وظیفه اش به خوبی عمل كند بی شك پاسخگو خواهد بود.
وی ادامه داد: مدیران باید آنقدر سطح اطلاعات و آگاهی خود را بالا ببرند كه بتوانند پاسخگوی مردم باشند و افكار عمومی را اقناع كنند، اگر توان اقناع وجود داشته باشد نیازی به سانسور مطالب هم نیست.
امام جمعه شیراز، ضمن تاكید بر لزوم افزایش دانش حوزه رسانه در استان فارس افزود: این وظیفه مجموعه ما نیست اما من از آنجا كه خواستار شكل گیری فضای همدلی در جامعه هستم حاضرم كه شرایط را برای برپایی كارگاه های آموزشی برای خبرنگاران فراهم كنم تا در آن تكنیك های كار رسانه ها مرور شود.
6122 /6118