۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۲۸
کد خبر: 82957283
T T
۰ نفر

مسافران از روشن كردن آتش در جنگل خودداری كنند

۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۲۸
کد خبر: 82957283
مسافران از روشن كردن آتش در جنگل خودداری كنند

رشت - ایرنا - اداره كل هواشناسی گیلان با اشاره به موج هوای گرم در استان، از شهروندان و مسافران خواسته از روشن كردن آتش در عرصه های جنگلی خودداری كرده و در صورت نیاز، هنگام خروج از جنگل كانون آتش را با دقت خاموش كنند.

در این اخطاریه كه نسخه ای از آن روز شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، با اشاره به تحلیل خروجی آخرین الگوهای هواشناسی آمده است: این الگوها نشان دهنده استقرار و تداوم الگوی تابستانه و نیز تقویت تدریجی موج هوای گرم و افزایش محسوس دما تا اواخر هفته جاری در منطقه است كه بر این اساس تا چهارشنبه این هفته، بیشینه دمای هوا در نواحی جلگه ای بین 34 تا 39 درجه سلسیوس و در نواحی جنوبی استان بین 37 تا 42 درجه سلسیوس پیش بینی می شود.
در ادامه این اطلاعیه، به تاثیر توأم رطوبت و دما در سطح زمین اشاره و اضافه شده: همین موضوع موجب می شود دمای محسوس بالاتر از دمای پیش بینی شده باشد از این رو به جهت پرهیز از گرمازدگی، بیماران قلبی - عروقی، ریوی، سالمندان، كودكان و ... در ساعت های اوج گرما (ظهرها) از ترددهای غیرضروری اجتناب كنند.
جمشید طالبی مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق استان گیلان نیز در گفت وگو با ایرنا، با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر گرم تر شدن هوا طی روزهای پیش رو، بر ضرورت كنترل مصرف تاكید و خاطرنشان كرد: با راهكارهایی ساده می توان قطعی برق را در تابستان امسال به حداقل رساند.
وی ادامه داد: منظور از صرفه جویی، روشن نكردن متعارف وسایل سرمایشی نیست اما باید از استفاده همزمان وسایل برقی پرمصرف در ساعت های اوج مصرف پرهیز كرد، همچنین دمای ترموستات كولر نیز بر روی دمای آسایش بین 23 تا 25 درجه سانتیگراد تنظیم باشد.
اداره كل هواشناسی گیلان آسمان امروز (شنبه) گیلان را صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد عنوان و بیشینه دمای امروز را با 40 درجه مربوط به لوشان پیش بینی كرده است.
همچنین بیشینه دمای امروز شهرهای ساحلی استان از جمله آستارا، بندرانزلی، بندركیاشهر و رودسر به ترتیب 34 ، 36 و 34 درجه سلسیوس خواهد بود.
7296/2007
۰ نفر