۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۰۵
کد خبر: 82957241
T T
۰ نفر
مازني ها، گرما نيامده مصرف برق را 15 درصد افزايش دادند

ساري - ايرنا - مديرعامل شركت توزيع برق مازندران گفت: با آغاز زود هنگام گرماي هوا در 2 روز گذشته مصرف انرژي برق در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 15درصد افزايش داشت.

هواشناسي استان مازندران اعلام كرد كه دماي هوا 3 تا 5 درجه در روزهاي پيش رو نسبت به 2 روز گذشته افزايش مي يابد.
قاسم شهابي روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: بيشترين ميزان مصرف از ابتداي سال 97 تاكنون مربوط به پنجشنبه گذشته بود كه مازندراني ها يك هزار و 545 مگاوات برق مصرف كردند.
وي با بيان اينكه ميزان مصرف استان در فصول ديگر حدود 800 مگاوات است، اظهار كرد: افزايش مصرف برق روزهاي گذشته تاكنون خسارتي برجاي نگذاشته و مشكلي در استان براي تامين انرژي (جزء قطعي برق به دليل افت شبكه سراسري)، ايجاد نكرده است.
مديرعامل شركت توزيع برق مازندران گفت: با توجه به اعلام مكرر مديريت مصرف در انرژي برق ، اما متاسفانه باز هم شاهد افزايش بار مصرف بخصوص در بخش خانگي هستيم.
شهابي علت اين افزايش مصرف ناگهاني را ، گرماي هواي چند روز گذشته و افزايش استفاده از سيستم هاي سرمايشي و كولرها دانست.
بايد يادآور شد كه مازندران داراي 2 شركت 'توزيع برق مازندران و 'غرب استان' است و آمار ذكر شده شركت توزيع برق مازندران مربوط به شهرستان گلوگاه تا انتهاي حوزه شهرستان آمل است كه 80 درصد آنان مشتركين خانگي مي باشند.
**قطعي برق با پايداري گرماي هوا ادامه دارد
مديرعامل شركت توزيع برق مازندران گفت كه قطعي برق در استان با تداوم گرماي هوا ادامه خواهد داشت و اگر مردم برق بدون قطعي مي خواهند بايد در مصرف خود صرفه جويي كنند.
شهابي اعلام كرد: علت قطعي برق در روزهاي اخير در استان، افزايش دماي خطوط به دليل افزايش بار مصرف، افت فركانس و همچنين كمبود توليد مي باشد و احتمال ميرود تا پايان هفته ادامه داشته باشد.
وي گفت: اين قطعي به صورت مركزي كنترل مي شود و ما براي كاهش فشار بر مردم، قطعي برق را به صورت نقطه به نقطه تغيير مي دهيم تا به يك منطقه فشار وارد نشود.
مديرعامل شركت توزيع برق مازندران اظهار كرد: قطعي برق در هر منطقه از يك ساعت تا يك ساعت و نيم تجاوز نمي كند و توصيه مي شود مردم براي شرايط ضروري آب و ديگر امكانات را ذخيره كنند.
بر اساس پيش بيني هواشناسي مازندران، گرماي هوا كه از سه شنبه هفته پيش در استان آغاز شد، در حال حاضر در مركز استان به 38 درجه رسيده است و پيش بيني مي شود در روزهاي پيش رو از مرز 40 درجه نيز عبور كند.
همچنين گرماي هوا و پيش بيني افزايش مصرف انرژي مسئولين استان را به تغيير ساعت كار مجبور كرد كه اين هفته تمامي دستگاهها و ادارات بايد يك ساعت زودتر فعاليت خود را آغاز و به اين ترتيب يك ساعت زودتر تعطيل كنند.
بر اساس گفته هاي شركت برق پيش بيني مي شود با تغيير ساعت كاري، از پنج تا 10 درصد صرفه جويي در مصرف به دست آيد.
گفتني است تيرماه سال گذشته مصرف برق در مازندران به حدود سه هزار مگاوات رسيد كه 2 برابر ميانگين مصرف استان بود و موجب قطعي برق و خسارت به برخي از خطوط توزيع برق شد.
7335/1899