۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۵۴
کد خبر: 82957222
T T
۰ نفر
عدالت محوري دستگاه قضا ميراث انديشه شهيد بهشتي است

يزد- ايرنا - امام جمعه و رئيس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان ابركوه گفت : تمام ارزش هاي عدالت محور و حق طلبانه كه در مجموعه دستگاه قضايي وجود دارد ميراث انديشه شهيد بهشتي است.

حجت الاسلام سيد ابراهيم حسيني روزشنبه در ديدار با رئيس و جمعي از قضات دادگستري شهرستان به مناست هفته قوه قضاييه،افزود: بحث قضا يكي از موضوع هاي بسبيار مهم، حساس و پر دغدغه است.
وي با گرامي داشت ياد و خاطره شهيد بهشتي و 72 تن از شهداي انفجار دفتر مركزي حزب جمهوري اسلامي در سال 1360خورشيدي يادآور شد: بيشتر اضطراب حاصله از قضاوت متوجه وجدان قاضي است.
وي در ادامه از رباخواري به عنوان يكي از ناهنجاري هاي اجتماعي در ابركوه به عنوان يك موضوع نگران كننده ياد كرد و گفت: مسئولان دادگستري شهرستان به جد در حال برخورد با اين پديده هستند.
رئيس شوراي فرهنگ عمومي ابركوه خطاب به رئيس و قضات دادگستري يادآور شد: با حفظ روحيه جهادي در مقام عمل اطاله زمان دادرسي را به حداقل برسانيد.
امام جمعه ابركوه ادامه داد: شهيد بهشتي پاسدا واقعي اسلام ، معمار راستين قوه قضاييه و استوانه اي نيرومند براي انقلاب بود.
همچنين رئيس دادگستري ابركوه با گراميداشت هفته قوه قضاييه و ياد و خاطره شهيد بهشتي گفت: فعاليت معاونت پيشگيري از جرايم در دادگستري فعال است، جلوگيري از وقوع برخي جرايم همچون مرتبط با مسائل اقتصادي در توان اين مجموعه نيست.
حجت‌الاسلام مجتبي رحمت‌ زاده با بيان اينكه آمار ورودي پرونده‌ ها به دادگستري شهرستان رو به افزايش‌ است، افزود: تعدادي از نيروهاي دادگستري تعديل شدند و همين امر موجب اطاله زمان دادرسي مي‌شود.
وي اظهار كرد: سالانه حدود هفت هزار پرونده در حوزه‌ هاي مختلف در بخش هاي كيفري ، حقوقي و اجراي احكام دادگستري رسيدگي مي‌شود.
رحمت‌زاده با بيان اينكه امروز فضاي مجازي بلاي جان خانواده‌ها شده است گفت: بيشتر پرونده ‌هاي اختلاف بين زوجين مربوط به فضاي مجازي است، نمي‌توان اينترنت و تكنولوژي را از زندگي‌هاي مردم حذف كرد و بهترين راه فرهنگ‌ سازي و استفاده صحيح از فضاي مجازي است.
وي يادآورشد: در صدد هستيم تا موسسه ميانجي گري در كنار شوراي حل اختلاف ايجاد كنيم كه برخي موضوع ها به اين موسسه ارجاع شود و با ميانجي گري افراد مطلع و صاحب نظر رفع اختلاف شود.
دادستان عمومي و انقلاب اسلامي ابركوه هفته گذشته به ايرنا گفته بود : هر ماه به طور متوسط يكهزار و 500 نفر به محاكم قضايي اين شهرستان مراجعه مي كنند كه اين آمار زيبنده مردم با فرهنگ منطقه نيست و مي توان آن را كاهش داد.
محمدحسين ابراهيمي پنجشنبه هفته قبل به مناسبت روز قوه قضاييه افزود: مي توان با برنامه ريزي گسترده ، زمينه وقوع ناهنجاري هاي اجتماعي را كاهش داد و با فرهنگ سازي بيش از نيمي از پرونده ها را حل كرد و حتي در دادگاه ثبت نشود.
دادستان عمومي و انقلاب ابركوه مشكل دادسرا را كمبود نيرو عنوان كرد و افزود: به همين دليل تعداد پرونده ها رو به افزايش است و اين امر موجب اطاله دادرسي مي شود.
وي تاكيد كرد: تهديد و توهين بالاترين رقم را در بين جرايم و پرونده هاي وارده به محاكم قضايي شهرستان تشكيل مي دهد.
مركز شهرستان 53 هزار نفري ابركوه در140 كيلومتري جنوب غربي شهر يزد قرار دارد.
7540/ 2047/