۷ تیر ۱۳۹۷، ۲۰:۵۱
کد خبر: 82956054
T T
۰ نفر

سه خبر از شهرستان هاي ابركوه و يزد

۷ تیر ۱۳۹۷، ۲۰:۵۱
کد خبر: 82956054
سه خبر از شهرستان هاي ابركوه و يزد

يزد - ايرنا - افزايش 12درصدي تعداد داوطلبان آزمون سراسري دانشگاه ها در ابركوه، پيروزي ورزشكار كرماني در تنيس مردان منطقه پنج كشور در يزد و اختصاص افزون بر 6 ميليارد ريال وام اشتغال براي جوانان يزدي از جمله خبرهاي روز پنجشنبه استان يزد است.

رييس دانشگاه پيام ابركوه از ثبت نام 839 نفر داوطلب در اين شهرستان در آزمون سراسري دانشگاه ها در سال 97خبر داد و گفت: اين تعداد نسبت به سال قبل 12درصد رشد دارد.
مسعود گلستاني افزود: از مجموع شركت كنندگان 498 نفر دختر و بقيه پسر هستند.
وي افزود: از اين تعداد360 نفر در گروه علوم تجربي ، 139 نفر در گروه علوم انساني ، 68 نفر در گروه علوم رياضي و فني ، 143نفر در گروه زبان هاي خارجي و 129 نفر در گروه هنر داوطلب شدند.
وي با بيان اينكه 43 درصد داوطلبان متقاضيان گروه علوم تجربي هستند، افزود: كنكورسراسري از سال 1390 توسط دانشگاه پبام نور درابركوه برگزارشده است.
نماينده تام ‌الاختيار سازمان‌ سنجش در برگزاري آزمون سراسري دانشگاه ها در ابركوه تاكيد كرد: آزمون سراسري امروز و فردا(جمعه)در 2حوزه مردان و بانوان در اين شهرستان برگزار مي شود.
رييس دانشگاه پيام نور ابركوه يادآور شد: 70 نفر عوامل و دست اندركاران كنكور سراسري در ابركوه روند برگزاري آزمون را بر عهده دارند.
گلستاني افزود: چنانچه در كارت هاي داوطلبان اشتباهي وجود داشته باشد، شعبه رفع نقص در دانشگاه پيام نور داير است.
به گزارش ايرنا ، فرماندار و مدير آموزش و پرورش از حوزه آزمون سراسري دانشگاهها در ابركوه بازديد كردند.
مركز شهرستان 53 هزار نفري ابركوه در140كيلومتري جنوب غربي شهر يزد قرار دارد.
7540/ 2047/
**
مسابقه هاي آزاد تنيس مردان منطقه پنج كشور روز پنجشنبه با قهرماني حميدرضا زركش از استان كرمان در يزد پايان يافت .
در مسابقه نهايي زركش از كرمان موفق شد با نتيجه 6 بر چهار سامان ملكي از اصفهان را از پيش رو بردارد و قهرمان شود ، همچنين پارسا يزد خواستي و محمدرضا زرمهر هر 2 از اصفهان به صورت مشترك سوم شدند.
در پايان به نفرهاي اول تا سوم جوايزي اهدا شد .
اين مسابقه ها از دوشنبه چهارم تيرماه 1397 با حضور 29 ورزشكار از استان هاي اصفهان ، يزد، تهران، كرمان و ايلام در مجموعه ورزشگاه شهيد نصيري يزد آغاز شد.
مسابقه هاي آزاد تنيس مردان كشور در پنج منطقه زير نظر فدراسيون برگزار مي شود و يزد در منطقه پنج قرار دارد.
استان يزد 47 هيات ورزشي و 65 هزار ورزشكار زير پوشش بيمه دارد و از 200 تنيس باز يزدي، 80نفر بانوان هستند كه در اين رشته فعاليت دارند .
هم اكنون 2 تيم تنيس يزد در ليگ برتري مردان و يك تيم در ليگ دسته اول بانوان در رقابت هاي كشوري حضور دارند.
استان يزد يك ميليون و 138 هزار نفر جمعيت دارد كه 85درصد در 21شهر و بقيه در روستاها زندگي مي كنند.
7536/ 2047/
**
مديركل ورزش و جوانان يزد گفت: در سال 1397 ، 6 ميليارد و 300 ميليون ريال وام براي اشتغال جوانان استان اختصاص يافت.
مسعود شريعتي در جمع روساي تعدادي از هيات هاي ورزشي استان افزود: با پيگيري هاي انجام شده 100 درصد اعتبار اشتغالزايي براي جوانان يزد از سوي وزارت ورزش و جوانان جذب و 18 نفر از متقاضيان به صندوق كارآفريني اميد معرفي شدند.
وي ادامه داد: وزارتخانه در راستاي حمايت از كالاي داخلي و توانمندسازي جوانان و سازمان هاي مردم نهاد براي ايجاد اشتغال و توليد در تفاهم نامه اي با صندوق كار آفريني اميد از طرح هاي اشتغال آفرين حمايت مي كند .
اين مسول ، اعطاي تسهيلات را فرصتي براي جوانان جوياي كار و سازمان هاي مردم نهاد براي ايجاد كسب و كارهاي اجتماعي ذكر كرد .
شريعتي خاطر نشان كرد: تسهيلات تا سقف يك ميليارد ريال با سود چهار درصد پرداخت مي شود و با توجه به نوع طرح شامل راه اندازي ، تجهيز و يا سرمايه در گردش از 12 تا 60 ماه قابل تقسيط است .
استان يزد با يك ميليون و 138 هزار نفر جمعيت ، 47 تشكل مردم نهاد حوزه جوانان ، 47 هيات وررزشي و 65 هزار ورزشكار زير پوشش بيمه است.
7536/ 2047