۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۴
کد خبر: 82953656
T T
۰ نفر

یزد - ایرنا - مدیركل دفتر توسعه كارآفرینی و بهره وری نیروی كار وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعی گفت: دولت با هدف گسترش فرهنگ كار و كارآفرینی در قالب چند برنامه اساسی از فعالان برتر استانها حمایت می كند.

رحیم سرهنگی روز سه شنبه در جلسه سیاستگذاری دوازدهمین جشنواره كارآفرینان برتر سال 96 در یزد افزود: سال گذشته تعداد افراد و شركت های ثبت نام شده در جشنواره یادشده خوب بود، برای اطلاع رسانی در این ارتباط نیاز به تلاش بیشتری است.
وی جایگاه یزد را در برگزاری جشنواره كارآفرینان در میان 31 استان در حد متوسط ذكر كرد و افزود: برای رقابت بیشتر و شناسایی شركت های قوی تر باید بیشتر تلاش كرد و از كارآفرینان برتر نیز حمایت شود.
مدیركل دفتر توسعه كارآفرینی و بهره وری نیروی كار وزارت تعاون ، اضافه كرد: یزد ظرفیت هایی بالایی در حوزه آی تی دارد و نخبگان زیادی هم در رشته های هایتك فعالیت دارند به همین دلیل بهتر است فعالیت ها به این سمت هدایت شود.
سرهنگی با تأكید بر لزوم مستندسازی و آسیب شناسی 11 دوره جشنواره كارآفرینان برتر در یزد تصریح كرد: باید وضعیت شركت های برتر بعد از انتخاب و میزان حمایت های دولت از آنها بررسی شود تا بتوانیم برای استان ها و كشور برندسازی كنیم.
وی تاكید كرد: در توسعه كارآفرینی سه برنامه اساسی در وزارتخانه بر اساس تجربه داخلی و تجربه برخی كشورهای دیگر تدوین شده كه برنامه اول، پیوند است.
این مسئول یادآور شد: سعی شد در این برنامه تعامل اجتماعی و اعتماد سازی بین اركان كارآفرینی گسترش یابد و تقویت شود و در این راستا رفع مشكل كار آفرینان به دور از دستورالعمل های اداری انجام خواهد شد.
مدیركل دفتر توسعه كارآفرینی وزارت تعاون بیان كرد: حمایت از كارآفرینان برتر و تقویت نیروی انسانی نیز از برنامه های وزارتخانه است كه با همكاری آموزش و پروش و وزارت علوم انجام می شود.
در این نشست سه شركت در بخش خدمات و همین تعداد در بخش صنعت به عنوان شركت های برتر جشنواره استانی و یك شركت دانش بنیان هم به عنوان نامزد جشنواره ملی كارآفرینان برتر تصویب شد.
1968/ 2047