۵ تیر ۱۳۹۷، ۹:۱۳
کد خبر: 82953153
T T
۰ نفر
زیبا سازی فضای سبز همدان با درختچه های زینتی

همدان- ایرنا- فضای سبز، با طراوت و دل انگیز شهر همدان با كاشت درختچه های زینتی و چند نوع درخت كم آب بر جلوه خاصی پیدا كرده و جایگزینی این درختچه ها زیبایی شهر را دوچندان كرده است.

به گزارش ایرنا با توجه به اقلیم نیمه خشك استان همدان جایگزینی گونه های كم آب بر در فضاهای سبز شهری در اولویت كار مسئولان و متولیان مرتبط قرار گرفته است.
بر همین اساس كارشناسان فضای سبز شهرداری همدان تحقیقات لازم در خصوص سازگاری گونه های مختلف گیاهی با اقلیم شهر همدان را انجام داده و با حصول نتیجه مطلوب به عنوان جایگزین چمن سبز در تمامی عرصه های منظر سبز شهری اقدام به كاشت كردند.
معاونت خدمات شهری شهرداری همدان در همین رابطه گفت: با توجه به كاهش سطح آب چاه‌ های زیر زمینی و رو به رو شدن با مشكل كم آبی تغییر گونه‌ها و كاشت گونه‌های مقاوم در فضای سبز شهری ضروری است.
وحید علی ضمیر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برنامه ‌ریزی لازم برای اصلاح الگوی كشت و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از مشكلات اجتماعی ناشی از كم ‌آبی كه از وظایف مهم سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری است ، جزو وظایف كارشناسان این مجموعه تعریف شده و دستاورد خوبی را نیز شاهد بوده ایم.
وی بیان كرد: تاكنون 28 هزار و 263 متر مربع چمن از سطح فضای سبز شهری همدان جمع آوری شده و 25 هزار و 354 متر مربع درختچه پوششی جایگزین شده است.
علی ضمیر خاطرنشان كرد: همچنین در پوشش گیاهی جدید از ابتدای امسال تاكنون در مناطق چهارگانه چهارهزار و 769 اصله درخت در سطح بوستان‌ها و بلوارها كاشته شده است.
وی یادآور شد: در برنامه جدید این سازمان نیز در آینده ای نزدیك با توسعه و تجهیز فضای سبز شهری همدان به سیستم آبیاری قطره ای، به طور قطع مدیریت بهینه را در حفظ و احیای آن در دستور كار داریم.

** درختچه های زینتی، زینت بخش فضای سبز همدان
معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان نیز در این باره گفت: طرح جایگزین كردن درخت ودرختچه ها در فضای سبز شهری از قبل بود اما در دوره مدیریت جدید شهرداری با گستردگی بسیار بیشتری در مناطق چهارگانه اجرایی شد.
مجتبی توتونی افزود: در این طرح از انواع درختچه های زینتی شامل انواع رزها، شمشادها، زرشك، ژونی پروس ، پرطاوسی و یاس زرد و نیز سایر گیاهان سازگار با محیط استفاده شده است.
وی بیان كرد: هم اكنون طرح توسعه فضای سبز با هدف افزایش سرانه فضای سبز شهری و ایجاد زیبایی بصری در حال انجام است.
توتونی خاطرنشان كرد: همچنین در ماه های اخیر اقدام به كاشت درخت ها اقاقیا ، افرا، زبان گنجشك، نارون و بید مجنون كه نیاز به آب كمتری دارد، شده است.
شهرداری همدان از اسفندماه سال گذشته تاكنون بیش از 6 میلیون بوته گل، درختچه و درخت را در سطح پارك ها، میادین و بلوارهای سطح شهر كاشته است.
7520/2087