۵ تیر ۱۳۹۷، ۱:۱۸
کد خبر: 82952971
T T
۰ نفر
خلق یك پایان دراماتیك

استانها - ایرنا - شاگردان « كی روش» با تساوی مقابل پرتغال مجوز صعود به دور بعدی مسابقات را كسب نكردند اما حضور قدرتمندانه تیم ملی فوتبال ایران در بازی های جام جهانی 2018 سبب شد تا مردم سراسر كشور با حضور در خیابان ها از تلاش جانانه ملی پوشان كشورمان قدردانی كنند.

به گزارش بامداد سه شنبه خبرنگاران ایرنا، مردم ورزش دوست كه از بازی خوب، قوی و غرور انگیز تیم ملی فوتبال كشورمان مقابل پرتغال سر شوق آمده بودند در جای جای ایران به شادی و پایكوبی پرداختند كه این اقدام موجب ترافیك قابل توجهی در خیابان ها و میادین اصلی شهرهای مختلف شد.
گزارش خبرنگاران ایرنا از سراسر كشور:

**مازندران
مازنی ها در شبی كه تیم ملی ایران با مساوی كردن برابر قهرمان اروپا از جام جهانی 2018 خداحافظی كرد ، به خیابان ها آمدند و با ریختن اشك شادی و غرو، از یوزهای ایرانی تشكر كردند .
خیابان های مركزی تمام شهرهای مازندران دقایقی پس از پایان بازی با پرتغال به اشغال خودروهایی در آمد كه سرنشینان آنها با تكان دادن پرچم ایران ، شادمانی می كردند .
ترافیك سنگینی نیز بر بیشتر خیابان های شهرهای استان حاكم شد و جوانان با پخش سرودهای مختلف حماسی در وصف رشادت های قهرمانان میهن و به صدا در آوردن بوق خودروهای خود ، خوشحالیشان را از نتایج به دست آمده در بازی برابر قهرمان اروپا به نمایش گذاشتند .

**كرمانشاه
به محض سوت پایان این مسابقه، صدها نفر از مردم كرمانشاه به خیابانها آمدند و به جشن و شادی پرداختند.
رانندگان خودروها با بوق زدن های ممتد و به حركت درآوردن برف پاكن ها و موتورسیكلت ها نیز با حمل پرچم سه رنگ كشورمان در سطح خیابان ها، بازی غرورآفرین بازیكنان تیم ملی كشورمان را ارج نهادند.
هم اكنون جمعیت زیادی از مردم كرمانشاه كه بیشتر آنها را جوانان و نوجوانان تشكیل می دهند در بلوار نوبهار و مناطق مختلف 22 بهمن به جشن و سرور می پردازند.

**آذربایجان غربی
مردم ارومیه و برخی دیگر از شهرهای بزرگ آذربایجان غربی در حالی كه پرچم ایران را در دست دارند، شادمانی خود از بازی غرورانگیز بازیكنان كشورمان را با یكدیگر تقسیم كردند.
با وجود ناكامی تیم ملی فوتبال ایران در راهیابی به مرحله بعدی مسابقات جام جهانی فوتبال، خیابان های اصلی شهر ارومیه به سمت جاده 'بند' با ازدحام خودروها مواجه شده و صدای ترقه، بوق خودروها و فریاد ایران ایران در فضای شهر طنین انداز شده است.
برخی از كودكان پرچم ایران را با آبرنگ بر صورت های خود كشیده اند و برخی دیگر نیز با برافروختن آتش در خیابان ها و جمع شدن دور آن در حال شادمانی هستند.

**قم
بسیاری از مردم قم پس از اتمام دیدار حساس تیم ملی فوتبال ایران و پرتغال كه با نتیجه مساوی ملی همراه بود به خیابان ها آمدند و با سردادن شعار 'ایران ایران' و به صدا درآوردن بوق وسایل نقلیه خود‌، خوشحالی خود را از این رقابت پایاپای به نمایش گذاشتند.
حضور اقشار مختلف در كنار هم و ابراز خوشحالی برای این نتایج خوب از تیم ملی كشورمان از دیگر جلوه هایی است كه در شادی مردم قم نمایان است به نحوی كه از سالمندان تا نوجوانان و جوانان و حتی كودكان در این حركت ملی حضور دارند.
خوشحالی مردم قم از نتیجه رقابت های تیم فوتبال كشورمان، بهترین فرصت را برای نمایش همبستگی اجتماعی در شهر قم به وجود آورده است و نشان از عمق احساس تعلق قمی ها نسبت به موفقیت های ملی دارد.

**سمنان
شماری از شهروندان سمنانی پس از تساوی مقابل پرتغال با اجتماع در میدان سعدی و بلوار قائم شهرستان سمنان از بازیكنان تیم ملی كشورمان قدردانی كردند.
این دیدار سومین بازی تیم ملی فوتبال ایران در دور مقدماتی جام جهانی روسیه بود كه مقابل حریف قدر خود خوش درخشیدند و علاقه‌مندان ورزش دوست نیز به پاس تلاش و همت بازیكنان در این خیابانها شادی كردند.
آنان با نواختن بوق خودروها از بازیكنان تیم ملی پرتغال قدردانی كردند و نیروهای پلیس در خیابانهای مركزی شهر سمنان نیز اوضاع را نظارت و هدایت می كند.

**گیلان
مردم رشت بعد از بازی با افتخار تیم ملی فوتبال كشورمان مقابل پرتغال مردم رشت به خیابان ها آمده ، به پایكوبی پرداخته و با به صدا در آوردن بوق ماشین ها ، قدردانی خود از ملی پوشان را اعلام كردند.
عده ای دیگر نیز پرچم های كشورمان را در دست گرفته و با به اهتزاز درآوردن آنها ، از فوتبالیست های قهرمان، تشكر كردند.

**اردبیل
شهروندان استان اردبیل در شهرهای مختلف با به راه انداختن كاروان های شادی بازی خوب بازیكنان تیم فوتبال ایران در برابر پرتغال را ستودند.
در شهر اردبیل بلافاصله پس از پایان بازی خیابان ها مملو از خودروهایی شد كه چراغ های خود را روشن و خاموش كرده و بوق های خود را به پاس تجلیل از بازی تحسین برانگیز تیم ملی به صدا در می آوردند.
در میدان بسیج اردبیل نیز دهها جوان و نوجوان اردبیلی با تجمع و شادمانی از بازی خوب تیم ملی ایران در برابر قهرمان اروپا تمجید كردند.
هم اكنون( ساعت 2 بامداد سه شنبه) خیابان های مركزی و نیز مسیرهای منتهی به میدان بسیج اردبیل مملو از جمعیت بوده و ترافیك سنگینی در آن حاكم است.

** استان مركزی
شهروندان اراكی تنها دقایقی پس از پایان بازی تیم ملی كشورمان در مقابل پرتغال از مرد و زن، پیر و جوان و دیگر اقشار مختلف با در دست داشتن پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران، در خیابان های میادین اصلی كلانشهر اراك به جشن و شادی مشغول شدند.
خیابان های شریعتی و شیرودی شهر اراك مملو از جمعیت مشتاق تیم ملی كشورمان است كه با شعارهای مختلف و در دست داشتن پرچم كشورمان، شور و شعف خود را به نمایش می گذارند.
خودروهای مختلف و موتور سواران نیز با به صدا درآوردن بوق های ممتد و سردادن ' ایران، ایران' اوج شعف خود را از پیكار زیبای ملی پوشان غیرتمند كشورمان در مقابل ستارگان پرتغال به نمایش گذاشتند.

**خراسان رضوی
مردم مشهد از بازی ایران برابر پرتغال به وجد آمدند و برای قدردانی از بازیكنان تیم ملی به خیابان ها ریخته و ابراز شادمانی كردند.
آنان با خرسندی از بازی غیرتمندانه و قوی بازیكنان تیم ملی ایران در مقابل یكی از قوی ترین تیم های فوتبال جهان، قدردانی و حمایت خود را از بازیكنان ایرانی با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی و ابراز شادمانی در خیابانها اعلام داشتند.
به گزارش خبرنگاران ایرنا از مناطق مختلف شهر مشهد، هم اكنون صدای بوق ماشین ها و شیپورها در شهر طنین افكن شده است.
برخی از خیابان های این شهر نظیر بولوار های نماز، هاشمیه، وكیل آباد، سید رضی، تقی آباد و چهارراه لشكر مملو از فوتبال دوستان و جمعیت شادمان است و تردد در این خیابان ها به سختی انجام می شود.

**كرمان
مردم استان كرمان پس از نبرد غرورآفرین یوزهای ایرانی مقابل تیم قدرتمند پرتغال ، با حضور در خیابانها و میدان های شهر به جشن و شادی و سرور پرداختند.
با به صدا درآمدن سوت پایان این بازی صدها نفراز اقشار مختلف مردم كرمان بخصوص جوانان به خیابانهای این شهر آمدند و این پیروزی را جشن گرفتند.
صدای ممتد بوق خودروها ،حمل پرچم سه رنگ كشورمان توسط موتورسواران ،صدای شیپور، كف زدن ها و جیغ و فریادهای ناشی از این پیروزی و مقاومت جانانه بازیكنان تیم ملی كشورمان شور و نشاط خاصی به فضای شهر كرمان داده است.
در اغلب خیابانهای مركز شهر كرمان بخصوص خیابانهای منتهی به میدان كوثر ترافیك سنگینی وجود دارد و تردد به كندی صورت می گیرد.

**همدان
تساوی ارزشمند تیم ملی فوتبال كشورمان مقابل پرتغال هرچند مانع از صعود ایران از دور مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه شد، اما مردم همدان با فریادهای خود و به صدا درآوردن شیپور و بوق ماشین ها، از تلاش ارزنده ملی پوشان ایرانی قدردانی كردند.
صعود نكردن كشورمان به دور حذفی جام جهانی روسیه مانع از حضور پرشور مردم دیار هگمتانه در خیابان ها و تشویق ملی پوشان نشد؛ چراكه آنان معتقد بودند نتایج كسب شده مقابل مراكش، اسپانیا و پرتغال افتخاری ارزنده را نصیب فوتبال ایران كرده است.
فوتبال دوستان همدانی تا پاسی از نیمه های شب با حضور در خیابان های پرتردد همدان، با شعارهای 'بچه ها مچكریم'، 'زنده باد ایران و ایرانی'، 'ایرانی ایرانی، سلطان جام جهانی'، 'همه با هم یكصدا / ایران ما افتخار آسیاس' و سایر شعارهای رایج ورزشی، به تقدیر از عملكرد ملی پوشان كشورمان پرداختند.
پرچم مقدس جمهوری اسلامی نیز بارها بر دستان جوانان همدانی به اهتزاز درآمد و عكس های سلفی نیز چاشنی شادمانی جوانان همدانی بود.
با وجود اینكه ساعاتی قبل از بازی از سوی روابط عمومی شركت سیاحتی علیصدر مبنی بر نقص فنی نمایشگر بزرگ مستقر در مجتمع توریستی عباس آباد 'بام همدان' منتشر شده بود، شمار زیادی از خانواده ها در این مكان حضور یافتند.
برخی از آنها به محض اطلاع از خرابی نمایشگر به منازل خود بازگشتند و عده ای از خانواده ها نیز از طریق گوشی همراه خود بازی را به تماشا نشستند.
رستوران ها، سفره خانه ها و برخی مكان های عمومی همدان نیز برای استقبال شهروندان، طرح های تخفیف و تشویقی ارایه و دوستداران فوتبال از این فضا برای تماشای فوتبال استفاده كردند.

**سیستان و بلوچستان
تلاش بازیكنان ایرانی در رقابت با پرتغالی ها موجی از شادی و نشاط را در میان مردم ایران از جمله استان سیستان و بلوچستان به پا كرد به گونه ای كه برخی خیابانهای زاهدان شاهد حضور شمار زیادی از شهروندان و فریاد شادی «ایران، ایران- بچه ها متشكریم» است.
خیابانهای دانشگاه، بزرگمهر و دانشجو شهر زاهدان مملو از جمعیت و خودروهایی است كه با بوق زدن و در دست گرفتن پرچم جمهوری اسلامی و دست و سوت زدن به شادی مشغول شده و از بازیكنان تیم ملی به پاس تلاش خستگی ناپذیرشان تقدیر كردند.
با وجودی كه شب از نیمه گذشته اما مردم همچنان به جشن و شادی مشغول هستند و برخی از شهروندان با پخش شیرینی و شكلات عشق و علاقه خود را به تیم ملی كشورشان نشان دادند.
یكی از شهروندان زاهدانی به خبرنگار ایرنا گفت: این بازی تاریخ ساز شد، وقتی بیراوند دروازه بان ایران پنالتی رونالدو را گرفت فریاد شادی از تمام محله ما به گوش می رسید.
وی كه خود را مهدی خواجه معرفی كرد افزود: تلاش خستگی ناپذیر و جانانه بازیكنان قلب تمام ملت ایران را شاد كرد و به یقین باید استقبالی پرشور از این عزیزان به عمل آید.
زهرا مرادی یكی از بانوان زاهدانی كه به همراه خانواده در خودروی شخصی خود در حال شادی و نشاط بودند، گفت: بازیكنان ایرانی امشب را برای ملت ایران شبی شیرین و به یادماندنی كردند.
وی افزود: همسر و بچه هایم چنان به وجد آمده بودند كه لحظه ای نتوانستیم در خانه بمانیم و تصمیم گرفتیم با آمدن به خیابان شادی خود را با سایر همشهری ها تقسیم كنیم.

**گلستان
بازی خوب و منطقی دوشنبه شب تیم ملی فوتبال ایران در برابر تیم ملی پرتغال باعث شد كه مردم گرگان و برخی شهرهای استان گلستان برای قدر دانی از این تلاش فوتبالیست ها و با فریاد ایران - ایران به خیابان ها بیایند.
هم اینك در برخی خیابان های شهر گرگان بویژه در محور گردشگری ناهارخوران ترافیك شدیدی وجود دارد.
كارناوال شادی جوانان گرگانی كه پس از سوت پایان بازی به حركت در آمد همچنان در محور ناهارخوران گرگان ادامه دارد.
همچنین چند تن از جوانان گرگانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با قدر دانی از ملی پوشان سختكوش ایران ، ابراز امیدواری كردند كه تیم ملی ایران در دوره بعدی جام جهانی نتایج بهتری كسب كند .

**كردستان
سنندجی ها پس از بازی تیم ملی خنده های حفظ غرور ملی را جایگزین اشك جا ماندن از مرحله یك هشتم نهایی جام جهانی كرده و از تلاش بازیكنان قدردانی كردند.
برخی از مردم سنندج و علاقه مندان به ورزش فوتبال بامداد سه شنبه پس از بازی ایران - پرتغال در خیابان های شهر به شادی پرداختند و از تیم ملی بابت دفاع بی نظیر در برابر قهرمان 2016 فوتبال اروپا و یكی از مدعیان جام جهانی 2018 روسیه تشكر كردند.
گزارش در دیگر شهرستان های استان كردستان نیز حاكی از حضور مردم در خیابان ها است.
آخرین شب از اجرای برنامه های سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی كه در مجتمع فجر سنندج جریان داشت نیز تحت تاثیر بازی بازیكنان تیم ملی قرار گرفت و تعدادی از حاضرین كه از طریق گوشی همراه در حال دیدن مسابقه بودند خوشحالی خود را در این سالن ابراز كردند.

**قزوین
پس از نمایش غرور انگیز تیم ملی فوتبال كشورمان عده ای از شهروندان قزوینی به خیابان های مركزی شهر آمده و به شادی پرداختند.
عده ای از شهروندان نیز شادی خود را با به صدا درآوردن بوق ممتد خودروهای خود به نمایش گذاشتند و بعضی ها نیز شیپور به دست هدایت تشویق كنندگان تیم ملی را برعهده داشتند.
بعضی از شهروندان قزوینی نیز با در دست داشتن پرچم مقدس ایران و اهتزاز آن به ابراز احساسات پرداخته و فریاد 'ایران،ایران، همیشه قهرمان' و 'بچه ها مچكریم' سردادند.

**یزد
پس از پایان بازی با وجود حذف ایران، جمع كثیری از شهروندان یزدی كه از قدرت نمایی تیم ملی در مقابل قهرمان اروپا و كسب نتیجه تساوی به وجد آمده بودند، در حالی پرچم ایران را حمل می كردند و شیپورها را به صدا درآورده بودند در بلوار دانشجو، چهار راه پژوهش و به خصوص در میدان فرهنگ یزد، شادی و رضایت خود را از عملكرد تیم ملی در جام جهانی 2018 روسیه اعلام كردند.
ترافیك در محدوده میدان فرهنگ(نعل اسبی) یزد به حدی بود كه خودروها متوقف شده بودند و تعداد زیادی از جوانان با تجمع در این میدان با دست زدن در حمایت از تیم ملی به خصوص بیرانوند سنگربان تیم فوتبال ایران كه موفق به مهار ضربه پنالی رونالدو شد، شعارهایی مانند پرتغال تیمت رو بردار برو و بیرانوند شیره، پنالتی رونالدو رو می گیره، احساسات خود را نسبت به بازی تیم ایران ابراز كردند.

**چهارمحال و بختیاری
تعدادی از هواداران فوتبال در چهارمحال و بختیاری برای تساوی تیم ملی ایران برابر پرتغال و كیفیت خوب بازی ایران در رقابت های جام جهانی 2018دوشنبه شب ابراز خوشحالی كردند.
در شهركرد مركز چهارمحال و بختیاری نیز خیابان كاشانی مملو از خودروها شد به گونه ای كه ترافیك سنگین را در این خیابان رقم زد.

**اصفهان
لحظاتی پس از بازی مقتدرانه تیم ملی كشورمان مقابل پرتغال یكی از مدعیان قهرمانی فوتبال جهان، كاروان های شادی و پایكوبی درخیابان های شهر اصفهان به راه افتاد.
گرچه این تیم درعین شایستگی نتوانست راهی مرحله بعدی شود اما تلاش بازیكنان و جلوه های ویژه این دیدار بویژه مهار رونالدو و اقدام بی بدیل بیرانوند دروازه بان تیم ملی كشورمان، تحسین فوتبال دوستان را برانگیخت و باردیگر موجی از شادی را بین مردم سراسر كشور ازجمله اصفهان ایجاد كرد.

**بوشهر
شهروندان بوشهری كه از كانون های گرم خانواده و مكان های عمومی پیش بینی شده برای مشاهده بازی ایران و پرتغال مانند پارك تلویزیون، میدان تشریفات شهرداری خود را به خیابان اصلی شهر(امام خمینی) رسانده بودند با اجتماع خود كارناوال شادی به راه انداختند و خیابان های شهر را یكی پس از دیگری با شادی وصف ناپذیری طی كردند.
در این كارناوال كه با همراهی نزدیك به یكهزار دستگاه خودرو و موتور سیكلت شكل گرفته بود حاضران با بوق های ممتد و شعارهای ایران ایران عملكرد درخشان تیم ملی در مسابقات جام جهانی را جشن گرفتند.
دیگر حواشی این جشن پخش موسیقی محلی از خودروها با صدای بلند بود كه در چندین نوبت با توقف كارناوال و ابراز شادی جوانان بوشهری همراه شد.
زنان بوشهری نیز دوشادوش مردان در این جشن حضور یافتند و با اهتزاز پرچم های سه رنگ ایران خوشحالی خود را از نتیجه های ارزشمند تیم ملی در مسابقات جام جهانی نشان دادند.

**ایلام
مردم استان ایلام همانند سایر نقاط كشور پس از بازی غرورآفرین تیم ملی فوتبال برابر پرتقال، از یك سو غمگین حذف از مرحله گروهی بودند ولی در كنار آن از عملكرد تیم خود ابراز خوشحالی و شادمانی می كردند.
مناطق مركزی شهر ایلام تا ساعاتی پس از پایان بازی شاهد ترافیك سنگین خودروها و شنیده شدن بوق های ممتد رانندگان ناشی از خوشحالی آنان بود و این نمایش غرورآفرین شور و نشاط وصف ناپذیری را در میان مردم و بویژه جوانان ایجاد كرد.
1042
۰ نفر