۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۰۸
کد خبر: 82951335
T T
۰ نفر
مشاوره، 63 واحد صنعتی خراسان رضوی را به تولید بازگرداند

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شركت شهرك های صنعتی خراسان رضوی گفت: 63 واحد صنعتی مستقر در شهرك ها و نواحی صنعتی این استان، كه دچار ركود و تعطیلی شده بود تنها با ارائه خدمات و كمك های مشاوره ای به چرخه تولید بازگشت.

مسعود مهدی زاده مقدم، روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در 2 سال گذشته در مجموع 375 واحد صنعتی راكد در شهرك ها و نواحی صنعتی استان خراسان رضوی شناسایی شده است.
وی بیان كرد: مشكلات این واحدها از طریق كلینیك صنعتی شركت شهرك های صنعتی خراسان رضوی بررسی و راهكارهای لازم برای آنها اتخاذ شد كه از جمله این راهكارها معرفی سرمایه گذار جدید برای به دست گرفتن واحد راكد و احیای آن بود.
وی اظهار داشت: مركز خدمات و فناوری و كسب و كار شركت شهرك های صنعتی خراسان رضوی راه اندازی شده تا مشاوران صنعتی در آن مستقر شده و مشاوره لازم را در خصوص مسائل فنی، اجرایی، سرمایه گذاری، فروش و بازاریابی را به صاحبان واحدهای تولیدی ارائه دهند.
مدیرعامل شركت شهرك های صنعتی خراسان رضوی با اشاره به تلاش این شركت برای توسعه خوشه صنعتی در استان گفت: هم اینك توسعه پنج خوشه مبلمان، قطعات خودرو، جواهرات، زعفران و كفش پایان یافته و خوشه فرش در حال توسعه است.
مهدی زاده مقدم اظهار داشت: امسال توسعه بخش های آموزشی و تقویت مهارتی در برخی خوشه های صنعتی بیش از گذشته مورد تاكید قرار گرفته است.
وی افزود: از ابتدای امسال 2 دوره حرفه ای طراحی كفش به شكل دستی با بهره گیری از استادان مجرب و یك دوره حرفه ای طراحی به وسیله نرم افزار در خوشه جواهرات اجرا شده است.
وی بیان كرد: در نتیجه دوره های آموزشی مذكور یكی از طراحان جواهرات موفق شده است ماهانه 100 میلیون ریال درآمدزایی داشته باشد.
مدیرعامل شركت شهرك های صنعتی خراسان رضوی گفت: اجرای رویدادهای آموزشی، تجربی (استارتاپ ویكندها) با هدف جذب سرمایه گذار برای طرح های نوین در خوشه های صنعتی نیز امسال در دستور كار این شركت قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، 45 شهرك و ناحیه صنعتی مصوب در خراسان رضوی وجود دارد كه 38 مورد آن فعال است. همچنین 43 درصد از صنایع فعال، 49 درصد اشتغال صنعتی و 30 درصد سرمایه گذاری صنعتی خراسان رضوی در شهركها و نواحی صنعتی این استان مستقر است.
پنج هزار و 352 هكتار از مساحت شهركها و نواحی صنعتی خراسان رضوی به عملیات صنعتی اختصاص دارد. از این میزان تاكنون سه هزار و 561 هكتار برای ایجاد واحدهای صنعتی به سرمایه گذاران واگذار شده است.
تعداد قراردادهای منعقد شده با سرمایه گذاران در شهركها و نواحی صنعتی خراسان رضوی سه هزار و 778 فقره است كه از این تعداد 2 هزار و 408 فقره در قالب ایجاد واحد صنعتی بوده است.
7489/5132

سرخط اخبار اقتصاد