۳۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱:۲۲
کد خبر: 82948385
T T
۰ نفر
رویكرد اجتماعی حلقه مفقوده بازآفرینی بافت های فرسوده بود

زنجان – ایرنا – معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: رویكرد اجتماعی و مردم محوری مهمترین حلقه مفقوده بازآفرینی و اصلاح شهرها بود كه در برنامه ریزی جدید دولت برای اصلاح بافت ناكارآمد و حاشیه نشین مد نظر قرار گرفته است.

هوشنگ عشایری چهارشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در برنامه بازآفرینی شهری رویكرد محله محوری مد نظر قرار گرفته است بگونه ای كه ساكنان این مناطق در اجرای برنامه های شهری مشاركت و مداخله كنند.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شركت عمران و بهسازی شهری ایران اظهار كرد: باید به ساكنان محلات حاشیه ای و ناكارآمد مطالبه گری را آموزش داد و نسبت به اهمیت این موضوع آگاه كرد.
عشایری خاطرنشان كرد: مطالبه مردم می تواند به كمك مهندسان شهرسازی و معماری به برنامه تبدیل و در قالب اقدام مشترك با تعیین نقش و سهم بخش عمومی، دولتی و مردمی اجرا شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه كرد: پس از دستور و فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی به مشكلات ساكنان مناطق حاشیه ای و سكونتگاه های غیر رسمی و ناكارآمد، دولت مصوبات و برنامه هایی را در همین راستا در دستور كار قرار داد.
وی خاطر نشان كرد: بیش از یك میلیون متر مربع و 450 هزار شبكه تاسیسات شهری و بالغ بر یك میلیون مترمربع خدمات روبنایی در 534 شهر كشور در دست اجرا است.
عشایری ادامه داد: زنجان یكی از استان هایی است كه سرعت و شتاب خوبی در بازآفرینی شهری دارد و تلاش می شود تا هر محله در بافت ناكارآمد و سكونتگاه های غیر رسمی به میانگین خدمات شهری دست یابد.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شركت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: در زنجان بیش از 2 هزار و 250 میلیارد ریال برنامه برای خدمات رسانی به سكونتگاه های غیر رسمی و بافت ناكارآمد در قالب برنامه اقدام مشترك پیش بینی شده است.
وی در مراسم آغاز عملیات اجرایی خانه محله و كتابخانه نجف آباد شهر زنجان، ستاد بازآفرینی شهری شركت كرد و به بازدید از كارگاه مرمت خانه حكیمیان، خانه معینی، مسعودی و میرزایی ها شهر زنجان پرداخت.
برای احداث این 2 فضا 9 میلیارد و 192 میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده است.
3001/8068