۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۱۲
کد خبر: 82947610
T T
۰ نفر
كارشناسان محیط زیست اتریش از زیستگاه های اصفهان دیدن كردند

اصفهان- ایرنا -10 نفر از كارشناسان و متخصصان وزارت محیط زیست اتریش از پناهگاه حیات وحش موته و پارك ملی حیات وحش كلاه قاضی اصفهان دیدن كردند.

به گزارش ایرنا، گروه كارشناسان محیط زیست كشور اتریش در پی امضای سند همكاری منعقد شده بین ایران و این كشور در سال 1394 ، در سفری 2 روزه از پناهگاه حیات وحش موته و پارك ملی و پناهگاه حیات وحش كلاه قاضی اصفهان دیدن كردند.
سید رحمان دانیالی مدیركل حفاظت محیط زیست استان اصفهان روز چهارشنبه در این باره به ایرنا گفت: بازدید متخصصان و كارشناسان محیط زیست اتریش در جهت اجرای تفاهم نامه علمی و عملیاتی بین سازمان حفاظت محیط زیست و این كشور اروپایی است.
وی گفت: تبادل اطلاعات و تجربیات علمی در راستای حفاظت از پارك های ملی و مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست یكی محورهایی بود كه در این تفاهم نامه مورد تاكید است.
وی اظهار داشت: این گروه در سفری 10 روزه به ایران از هفت منطقه زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست بازدید می كنند.
دانیالی گفت : پناهگاه حیات وحش موته و پارك ملی و پناهگاه حیات وحش كلاه قاضی اصفهان ،اولین مناطقی بود كه گروه اتریشی بازدید كردند.
ویكتوریا هاسبر معاون سازمان حفاظت و پارك های ملی وزارت آب ، كشاورزی و محیط زیست اتریش نیز در منطقه كلاه قاضی اصفهان در گفت و گو با ایرنا بیان كرد: ما یك گروه 10 نفره از بخش های تحقیقاتی، بین الملل، كارشناسان محیط طبیعی و محققان محیط زیست اتریش هستیم كه قرار است از هفت منطقه حفاظت شده ایران دیدن كنیم.
وی گفت: پیش از این در سال 2015 ، كارشناسان حفاظت محیط زیست ایران در 2 نوبت به اتریش رفتند و از مناطق حفاظت شده دیدن كردند.
وی گفت: این اولین سفری است كه در جهت اجرای تفاهم نامه به ایران انجام گرفت و قرار است ظرف مدت 10 روز از مناطق تحت حفاظت محیط زیست ایران بازدیدی داشته باشیم.
وی افزود: قرار است روز آخر با حضور كارشناسان ایرانی نتیجه این سفر را بررسی كنیم تا به بهترین راهكارها برای حفاظت از محیط زیست دست یابیم.
وی درباره مناطق تحت مدیریت اصفهان به خصوص موته اظهارداشت: پناهگاه حیات وحش موته از تنوع گیاهی و جانوری عالی برخوردار است.
بازدید از آثار باستانی و تاریخی اصفهان از دیگر برنامه های این گروه 10 نفره در سفر به استان اصفهان است.
كارشناسان اتریشی پس از اصفهان راهی كهگیلویه و بویر احمد می شوند.
سند همكاری زیست محیطی میان ایران و اتریش سال 94 بوسیله رئیس وقت سازمان حفاظت محیط زیست ایران و وزیر آب، كشاورزی و محیط زیست اتریش امضا شد.
پناهگاه حیات وحش موته با وسعت بیش از 204 هكتار در شمال استان اصفهان، شمال غربی میمه و جنوب غربی شهرستان دلیجان قرار دارد.
۱۴۲ گونه مهره دار شامل ۲۵ گونه پستاندار، ۸۸ گونه پرنده، ۲۵ گونه خزنده، یك گونه دوزیست و ۳ گونه ماهی در این منطقه شناسایی شده است.
پناهگاه حیات وحش موته مهمترین زیستگاه آهو در كشور به شمار می‌رود.
پارك ملّی كلاه ‌قاضی نیز به مساحت حدود 47 هزار هكتار در جنوب اصفهان واقع شده است.
8114/ 6022
۰ نفر