۲۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۲۹
کد خبر: 82946895
T T
۰ نفر

مدیریت در وزارت جهاد كشاورزی باید جوان شود

۲۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۲۹
کد خبر: 82946895
مدیریت در وزارت جهاد كشاورزی باید جوان شود

ساری- ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد كشاورزی گفت: هرم مدیران در وزارت جهاد كشاورزی پیری را نشان می دهد و باید تا پایان برنامه توسعه ششم مدیریت های این وزارتخانه جوان شود.

به گزارش ایرنا ، علی جوادی روز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد كشاورزی مازندران از شكل گیری كانون ارزشیابی مدیران و مهارت آموزی آنان در وزارت جهاد كشاورزی خبر داد.
وی گفت: حقوق و مزایای كاركنان وزارت جهاد كشاورزی نسبت به برخی از وزارتخانه ها در مجموع كمتر است و برای ترمیم و افزایش آن تلاش های اداری آن با موفقیت به انجام رسید.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد كشاورزی اضافه كرد: در حال حاضر دولت با كمبود منابع مالی مواجه است و امیدواریم با تامین اعتبار كاركنان وزارت جهاد كشاورزی به حق و حقوق خود برسند.
جوادی در بخش دیگر سخنان خود ماموریت وزارت جهاد كشاورزی برای امنیت غذایی درعبور از گردنه تحریم های جدید را دوچندان توصیف كرد و گفت: باید نسبت به بهره وری با حفظ ارزش آب و خاك كشاورزی طبق برنامه ریزی پیش برویم.
وی گفت : تفاوت ارزش آب ، خاك و تغییر كاربری ها در نقاط مختلف كشور نشان می دهد كه با وجود همه تلاش های مثبت وزارت جهاد كشاورزی اما بهره برداری همچنان اصولی نیست و فاصله زیادی وجود دارد.
وی با اشاره به اینكه مازندران را همواره با كشور هلند مقایسه می كنند، گفت: بررسی ها نشان می دهد كه حتی این استان درمقایسه با استان های كویری نظیر یزد در برخی از شاخص های بهره وری از جمله آب عقب است.
وی توضیح داد: در سه سال اخیر بر اساس یك برنامه ریزی اصولی یك هزارو 200هكتار به سطح گلخانه ای استان یزد كه متوسط بارندگی آن در سال 60 میلی متر است ،اضافه شد، اما استان مازندران با متوسط 600میلی متر بارندگی همچنان در این بخش توسعه مناسبی نداشته است.
وی در عین حال نقش استان مازندران را با تولید سالانه حدود هفت میلیون تن انواع محصولات كشاورزی در امنیت غذایی غیر قابل انكار دانست و بیان داشت: ما از استان های شمالی به ویژه مازندران همانند كشور هلند توقع تولیدات كشاورزی آنچنانی را نداریم اما در مقام مقایسه با استان های دیگر باید بهره وری را در تولیدات كشاورزی دوچندان كند.
معاون وزیر جهاد كشاورزی ادامه داد: این وزارتخانه در تنظیم بازار مواد غذایی و امنیت غذایی به تولیدات محصولات كشاورزی مازندران از جمله گوشت قرمز و سفید، انواع آبزیان ،برنج، مركبات، گل و گیاه و غیره چشم دوخته است.
جوادی امر تولید را یك امر مطلق در جهاد كشاورزی دانست و گفت: البته باید به مقوله كیفیت و بهره وری آن توجه جدی شود.
معاون وزیر جهاد كشاورزی تصریح كرد: رویكرد دولت تدبیر و امید این است كه كسی سرمایه اش را به زمین و تولید كشاورزی گره بزند، مورد حمایت همه جانبه قرار بگیرد.
وی گسترش و تقویت تعاونی ها و اتحادیه های مختلف كشاورزی و همچنین ایجاد حلقه و زنجیره تولیدات كشاورزی را مهم و الزامی دانست و گفت: ارزش افزوده محصولات كشاورزی باید به جیب كشاورزان برود.
به گزارش خبرنگار ایرنا در این مراسم ضمن قدردانی از خدمت 52ماهه دلاور حیدر پور در كسوت رئیس سازمان جهاد كشاورزی مازندران ، عزیزالله شهیدی فر به عنوان رئیس جدید این سازمان در استان معرفی شد.
شهیدی فر مسئولیت مدیریت جهاد كشاورزی شهرستان بابل و معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد كشاورزی مازندران را در كارنامه دارد.
/1899/6990
۰ نفر