۲۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۲۱
کد خبر: 82946888
T T
۰ نفر
زيارتي بودن مشهد با سياحتي بودن اين شهر تقابلي ندارد

مشهد- ايرنا- معاون سياسي، اجتماعي و امنيتي استانداري خراسان رضوي گفت: هيچ تقابلي بين زيارتي بودن مشهد با سياحتي بودن اين شهر وجود ندارد. گرچه مشهد شهري زيارتي است اما سياحت دركنار زيارت مي تواند به ماندگاري زائر كمك كند.

اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي روز سه شنبه به نقل از محمدرحيم نوروزيان در ديدار با مديركل ميراث فرهنگي اين استان گزارش داد: برخي افراد بين زيارت و سياحت به اشتباه تقابل ايجاد كرده اند در حالي كه هيچ تقابلي وجود ندارد.
وي بر ضرورت توجه به شرايط اجتماعي جامعه در كلانشهر مشهد نيز تاكيد و بيان كرد: بايد احساس مشاركت در فضاي عمومي جامعه شكل گيرد تا افراد احساس مسئوليت كرده و در توسعه و پيشرفت شهر كمك كنند.
معاون استاندار خراسان رضوي افزود: ميراث فرهنگي و گردشگري از حوزه هاي مهم، حساس و اثرگذار است كه طي سالهاي گذشته مورد توجه قرار گرفته است.
وي ادامه داد: به واسطه حضور حدود 30 ميليون زائر و مسافر در مشهد گردش مالي زيادي در اين شهر وجود دارد كه اگر از اين گردش مالي به خوبي استفاده شود و صنعت هتلداري و گردشگري رونق مناسب بگيرد بسياري از مشكلات رفع مي شود.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي نيز در اين نشست گفت: مشهد يكي از ارزانترين مقاصد گردشگري در ايران است و زيرساختهاي گردشگري مشهد در اصفهان و تبريز وجود ندارد.
ابوالفضل مكرمي فر به برنامه ها براي رونق بخشي گردشگري مشهد نيز اشاره و بيان كرد: تلاش مي كنيم ظرفيتهاي خالي هتلها را بكار گيريم و شرايطي فراهم كنيم كه هتلها و مراكز اقامتي با كمترين ظرفيت خالي فعاليت داشته باشند.
7496/1858