۲۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۰۶
کد خبر: 82946869
T T
۰ نفر
كرباسیان: دولت سهم خود در شركت های سهام عدالت را بفروشد

تهران- ایرنا- وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاكید بر اینكه «دولت، این همه شركت دولتی نیاز ندارد» گفت: باید سهم 20 درصدی دولت در شركت های تعاونی سهام عدالت را هم بفروشیم و خودمان را از بنگاهداری رها كنیم.

به گزارش ایرنا، مسعود كرباسیان كه روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه معاون جدید امور بانكی، بیمه و شركت های دولتی این وزارتخانه، افزود: به سرانجام رساندن لایحه اصلاح نظام بانكی و واگذاری اموال مازاد بانكها از مهمترین برنامه های این معاونت در دولت دوازدهم است.
وی گفت: با توجه به شرایط بازار بورس و اوراق بهادار و رشد هشت هزار واحدی شاخص آن در چند روز اخیر، زمان برای واگذاری اموال مازاد بانك ها بسیار مناسب است.
وزیر اقتصاد، یكی دیگر از وظایف حوزه معاونت امور بانكی، بیمه و شركت های دولتی وزارت اقتصاد را تقویت نقش آفرینی این وزارتخانه در تعیین تكلیف شركت های دولتی دانست.
كرباسیان به سخنان چند روز پیش رهبر انقلاب در نماز عید فطر اشاره كرد و گفت: امسال وزارت اقتصاد دو عیدی از رهبری گرفت؛ یكی ابراز رضایت ایشان از عملكرد گمرك و دیگری عملكرد ما در بخش بهبود فضای كسب و كار بود؛ هر دو برای ما بسیار ارزشمند و امید بخش است و قدردان آن هستیم.
وی با قدردانی از اقدام های «عبدالرحمان ندیمی بوشهری» معاون پیشین امور بانكی، بیمه و شركت های دولتی وزارت اقتصاد، نقش وی در باز تنظیم تعامل وزارت متبوع با مجموعه نظام بانكی و ایجاد هماهنگی های لازم در این ارتباط را ستودنی خواند.
كرباسیان اظهار داشت: برنامه ریزی های جامعی برای معاونت امور بانكی، بیمه و شركت های دولتی انجام شده و انتظار می رود مسیر طی شده با قدرت ادامه یابد و از همه ظرفیت ها برای تحقق برنامه های تدوین شده در حوزه های بانكی، بیمه و شركت های دولتی بهره گیری شود.
براساس اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی، كرباسیان امروز در حكمی امیر باقری را به سمت معاون امور بانكی، بیمه و شركتهای دولتی این وزارتخانه منصوب كرد؛ وی پیش از این رئیس امور اقتصاد كلان سازمان برنامه و بودجه بود.
اقتصام*2025** 2023
۰ نفر