۲۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۴۵
کد خبر: 82946754
T T
۰ نفر
قایقرانی سهم بیشتری در كاروان اعزامی به جاكارتا دارد

همدان- ایرنا- رئیس فدراسیون قایقرانی با بیان اینكه 39 قایقران در قالب كاروان به رقابتهای آسیایی جاكارتای اندونزی اعزام می شوند گفت: این فدراسیون بیشترین سهمیه را در این كاروان دارد.

غلامرضا امینی روز سه شنبه در جمع اعضای هیات قایقرانی همدان اظهار داشت:این موفقیت مرهون تلاش و برنامه ریزی خوب هیات های استانی و نیز حمایت های صورت گرفته از سوی اعضای فدراسیون است.
وی اضافه كرد: ورزش قایقرانی كشور در سال های گذشته با حمایت هایی كه روسای سابق فدراسیون داشتند، جهش چشمگیری پیدا كرد و اكنون نیز این مسیر با موفقیت روزافزون در حال پیگیری است.
امینی با تمجید از عملكرد درخشان هیات های استانی گفت: مدال آوری در رشته قایقرانی مانند قبل به مازندران، گیلان و تهران خلاصه نمی شود و اكنون 14 استان صاحب جایگاه و مدال هستند.
وی اضافه كرد: سال قبل 75 اعزام بین المللی داشتیم كه یكصد دختر و پسر در این سال موفق به كسب مدال شدند.
امینی بیان كرد: در بازی های اسیایی دوره قبل نیز 9 استان مدال آور بودند ضمن اینكه 14 استان در قهرمانی آسیا موفق به كسب مدال شدند.
رئیس فدراسیون قایقرانی كشور با قدردانی از حمایت های صورت گرفته وزارت ورزش و جوانان و كمیته ملی المپیك گفت: امروزه رشته قایقرانی به عنوان ورزش پرمدال تلقی می شود كه می تواند سهم بسزایی در مدال آوری كشورمان در بازی های آسیایی و المپیك داشته باشد.
امینی افزود: در المپیك نوجوانان جهان نیز سه سهمیه خواهیم داشت كه افتخار بزرگی برای ورزش قایقرانی كشور به خصوص استان ها به شمار می رود.
وی با تاكید بر لزوم حفظ و تداوم وحدت و همدلی بین اعضای هیات های قایقرانی استان های كشور گفت: تعامل و اتحاد اعضا موجب پیشرفت این رشته ورزشی می شود.
امینی عملكرد هیات قایقرانی همدان را بسیار مثبت ارزیابی كرد و گفت: همدان افتخار این را دارد كه سه سهمیه حضور در بازی های آسیایی جاكارتا را به دست آورده است.
امینی رئیس فدراسیون قایقرانی كشور امروز سه شنبه برای حضور در مجمع انتخاباتی هیات قایقرانی همدان به این شهر سفر كرده بود.
بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ هجدهمین دوره بازی‌های چندورزشی است كه در سطح قاره آسیا برگزار می شود قرار است این دوره از بازی‌ها در شهر جاكارتا پایتخت اندونزی و همچنین شهر پالمبانگ این كشور از ۲۷ مرداد تا ۱۱ شهریور امسال برگزار شود.
7520/2090
۰ نفر