۲۹ خرداد ۱۳۹۷، ۷:۵۹
کد خبر: 82946199
T T
۰ نفر
نباید به فضای نا امیدی در اقتصاد اردبیل دامن زد

اردبیل - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل گفت: نباید در مسیر توسعه و پیشرفت استان بویژه تحول اقتصادی عده‌ای آیه یاس خوانده و فضای نا امیدی را به جامعه تزریق كنند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، بهمن حسین‌ زاده در همایش تولید، تبدیل و تجارت گیاهان دارویی در اتاق بازرگانی اردبیل افزود: نباید در مسیر توسعه اقتصادی استان نا امیدانه برخورد كرده بلكه همه باید به دور از منفی ‌نگری با نگاه مثبت و امیدبخش به تحول اقتصادی استان كمك كرد چرا كه ما همچنان از درآمد پایین مردم در این استان رنج می‌بریم.
وی اظهار كرد: بیشترین اشتغال استان در حوزه كشاورزی می باشد به راحتی می ‌توان با برنامه ‌ریزی ، هدف گذاری و همچنین جذب سرمایه‌گذاران در این بخش موفق عمل كرد.
وی تولید و صادرات گیاهان دارویی را منبع درآمد خوب با ارزش افزوده ارزشمند برای فعالان این بخش در استان اردبیل اعلام كرد و گفت: از محل اشتغال روستایی و تسهیلات مربوطه 2 میلیارد و 800 میلیون ریال با نرخ سود 6 درصد به متقاضیان سرمایه گذاری پرداخت می شود.
وی تاكید كرد كه از بخش گیاهان دارویی، تولید، تجاری‌سازی و بازاریابی در آن با تولید متنوع حمایت‌های لازم می شود.
معاون استاندار اردبیل گفت: در بحث اشتغال فراگیر نیز با نرخ سود 10 تا 12 درصد پرداخت تسهیلات به فعالان این بخش انجام گرفته و تمام هدف گذاری و برنامه‌ریزی مسئولان استان بر این است تا در این بخش بتوان به اهداف مورد نظر دست یافت.
حسین‌زاده به پیگیری برای احداث شهرك تخصصی دارو در استان اشاره كرد و افزود: از جهاد دانشگاهی و مراكز تخصصی رشد در واحدهای فناور دانشگاه خواسته‌ شده تا در بحث تولید، بسته ‌بندی و تجاری‌ سازی گیاهان دارویی پیشنهادها و برنامه‌های خود را ارائه كنند تا با همراهی و هماهنگی منسجم بتوان در این عرصه به توفیقات مناسب دست یافت.
استان اردبیل با داشتن مراتع و مناطق جنگلی یكی از مراكز مستعد برای رشد گیاهان دارویی است اما تاكنون از این قابلیت استثنایی بواسطه نبود زنجیره های صنعتی استفاده مطلوبی نشده است.
بیش از 500 گونه گیاه دارویی در استان اردبیل به صورت خودرو و یا پرورشی تولید می شود.
3006/6016