۲۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۴۱
کد خبر: 82945761
T T
۰ نفر
وزارت صنعت هك شدن سايت ثبت سفارش خودرو را تكذيب كرد

تهران- ايرنا- وزارت صنعت، معدن و تجارت «هك شدن سايت ثبت سفارش» را تكذيب كرد و با تاييد تخلف در ورود 6 هزار و 481 دستگاه خودرو به گمركات كشور، از پيگيري براي برخورد قانوني با متخلفان خبر داد.

به گزارش ايرنا، در پي اظهارات روز گذشته «ناصر سراج» رئيس سازمان بازرسي كل كشور درخصوص هك شدن سايت وزارت صنعت، معدن و تجارت و ورود غيرقانوني نزديك به پنج هزار خودرو به كشور، مركز روابط عمومي اين وزارتخانه روز دوشنبه به اين ادعا پاسخ داد.
وزارت صنعت در اين جوابيه آورده است: بررسي‌هاي انجام شده از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت مشخص كرد كه در مجموع 6 هزار و 481دستگاه خودرو با تخلف واردكنندگان و سامانه ثبت سفارش، به گمركات كشور وارد شده كه از اين تعداد، 1900 خودرو ترخيص شده و بقيه آنها همچنان در گمرك مانده است.
بر اين اساس، سازمان تعزيرات حكومتي و دستگاه هاي نظارتي و اطلاعاتي در حال بررسي موضوع تخلف ترخيص 1900 دستگاه خودرو به كشور است.
جوابيه وزارت صنعت، معدن و تجارت مي افزايد: مركز حراست وزارتخانه و ساير دستگاه هاي نظارتي به جد پيگير موضوع تخلف صورت گرفته است و پس از شناسايي و برخورد با متخلفان، نتايج را به اطلاع عموم مي رساند.
«مركز حراست وزارتخانه بهمن ماه پارسال اطلاع رساني اوليه را در اين زمينه انجام داده است.»
به گزارش ايرنا، رئيس سازمان توسعه تجارت چندي پيش اعلام كرد پس از توقف ثبت سفارش واردات خودرو، برخي تخلف ها صورت گرفته و براي روشن شدن اين موضوع پرونده آنها به دستگاه هاي ذيربط امنيتي قضايي ارسال شده است.
«مجتبي خسروتاج» افزود: حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت در چندين نوبت در اين باره كه برخي ثبت سفارش واردات خودروها مورد تاييد نيست، اطلاع رساني كرده است.
وي گفت: با وجود آنكه تيرماه پارسال بارها اعلام شد ثبت سفارش واردات متوقف شده، اما خودروهايي از مسير گمرك ها ترخيص شد كه ثبت سفارش آنها بعد از تاريخ اعلامي بود.
اين مسئول تاكيد كرد: «به طور قطع در اين باره تخلف صورت گرفته است».
«اين اشكال هم مي تواند در سيستم و هم در افرادي باشد كه در ارتباط با ثبت سفارش بودند اما وقتي موضوع را با شركت هاي واردكننده در ميان مي گذاريم، مي گويند كارمندان ما ثبت سفارش كرده اند و ما از آن بي خبريم».
اقتصام*3065*2025