۲۶ خرداد ۱۳۹۷، ۷:۲۷
کد خبر: 82943933
T T
۰ نفر
ايرانشهر ظرفيت تامين گوشت سيستان و بلوچستان را دارد

زاهدان - ايرنا - معاون استاندار سيستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ويژه ايرانشهر گفت: اين شهرستان با توليد هفت هزار تن گوشت سفيد در سال، داشتن 30 هزار راس دام سنگين و200 هزار راس دام سبك ظرفيت تامين گوشت اين استان را دارد.

نبي بخش داودي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: توليد 40 هزار تن گندم،50هزار تن خرما،100 هزار تن صيفي جات و 700 هزار تن علوفه ايرانشهر را به عنوان يكي از مهمترين قطب هاي توليد محصولات دامي و كشاورزي سيستان و بلوچستان تبديل كرده است.
وي بيان كرد: براي حفظ و ارتقاء وضعيت موجود، توجه جدي در مديريت منابع آبي منطقه با استفاده از روش هاي نوين آبياري، كشت هاي كم مصرف به لحاظ مصرف،اهتمام جدي در اصلاح بعضي از كشت ها و ترويج كشت هاي باغي بايد مورد توجه كشاورزان ايرانشهري باشد.
وي با برشمردن ظرفيت هاي انساني، دانشگاهي، معدني، كشاورزي، دامي و توليدي منطقه، از ايرانشهر به عنوان قطب كشاورزي و دانشگاهي سيستان و بلوچستان ياد كرد و آن را نقطه وصل 2 منطقه اقتصادي و تجاري شمال و جنوب استان دانست.
وي تصريح كرد: در آينده با استقرار منطقه ويژه اقتصادي و با توجه به شرايط آب و هوايي منحصر بفرد اين نقطه از سيستان و بلوچستان در زمينه ساخت انبارها و ذخيره سازي اقلام مورد نظر نيز مي توان هدف گذاري كرد.
فرماندار ايرانشهر گفت: با توجه به اينكه 10 هزار نفر شتر در اين شهرستان وجود دارد ضروري است در اين بخش سرمايه گذاري هاي ويژه اي انجام شود.
داودي با بيان اينكه مردم از گوشت و شير شتر بومي بيشتر استقبال مي كنند، افزود: شترهاي بومي ازلحاظ بهداشتي مورد تاييد است اما شترهايي كه بصورت قاچاق وارد مي شوند هيچ گونه نظارتي بر روي آنان صورت نمي گيرد.
وي افزود: پرورش شتر مي تواند گام مهمي در ايجاد اشتغال براي جوانان و تامين گوشت مورد نياز كشور باشد.
وي با بيان ارزش بالاي گوشت شتر از لحاظ تامين انرژي مورد نياز بدن به خواص شير آن پرداخت و گفت: شير شتر به دليل دارا بودن ويتامين ها، املاح نسبتا بالا تقويت كننده سيستم ايمني بدن است.
به گزارش ايرنا ايرانشهر از توابع سيستان و بلوچستان در 340 كيلومتري جنوب زاهدان مركز اين استان واقع شده است.
7314**3213