۲۵ خرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۵۷
کد خبر: 82943732
T T
۰ نفر

ايرانيان اسلووني نماز عيد فطر را اقامه كردند

۲۵ خرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۵۷
کد خبر: 82943732
ايرانيان اسلووني نماز عيد فطر را اقامه كردند

بلگراد-ايرنا- ايرانيان مقيم اسلووني پس از يك ماه روزه داري، عبوديت و بندگي به درگاه خداوند منان، صبح جمعه 25 خرداد براي اقامه نماز عيد سعيد فطر در سالن اجتماعات سفارت جمهوري اسلامي ايران در لوبليانا حضور يافته و نماز عيد را برگزاركردند.

به گزارش ايرنا از سفارت ايران در لوبليانا، در اين مراسم حجت الاسلام نظري منفرد طي سخناني در خطبه‌ نماز با اشاره به مفاهيم دعاي قنوت نماز عيد فطر بر دعاي انسان بر دفع آفات و آسيب‌ها و جذب و جلب خير، خوبيها و منافع مشروع دنيوي و اُخروي در اين عيد مسلمين تأكيد كرد.
وي همچنين تصريح كرد كه مومنين از خداوند منان مسئلت مي‌نمايند كه همانند بندگان صالح آنها را از آنچه كه از ايشان از آن به خدا پناه مي‌برند، همچون دسايس و وسوسه‌هاي شيطاني، شر دشمنان، هواي نفس و آتش دوزخ دور بدارد و به آنها همانند بندگان صالح، نيكويي، زندگي توأم با ايمان، امنيت و سعادت و خير دنيا و آخرت عطا نمايد.
مرتضي درزي رامندي سفير جمهوري اسلامي ايران در اسلووني نيز در اين مراسم ضمن عرض تبريك بمناسبت عيد سعيد فطر از خداوند سبحان قبولي طاعات و عبادات روزه داران ماه صيام و ضيافت الهي را مسئلت كرد و از حضور و مشاركت هم‌ ميهنان در برپايي برنامه‌هاي ماه مبارك رمضان در لوبليانا تقدير و تشكر كرد.
اروپام**436*شبس*1488 **