۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۸:۰۹
کد خبر: 82941485
T T
۰ نفر

50 میلیارد ریال برای جشن رمضان در كشور هزینه شد

۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۸:۰۹
کد خبر: 82941485
50 میلیارد ریال برای جشن رمضان در كشور هزینه شد

بوشهر- ایرنا- مسئول مسابقات و محافل قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این وزارتخانه امسال برای برگزاری جشن رمضان در سراسر كشور و نمایشگاه بین المللی علوم قرآنی در تهران 50 میلیارد ریال هزینه كرد.

به گزارش ایرنا، حسین پیرعلی سه شنبه شب در آیین كتابت آیات قرآن كریم در شهر خورموج استان بوشهر افزود: نظام جمهوری اسلامی زمینه های بسیار مناسبی برای برنامه ریزی گسترده در امر نشر فرهنگ قرآن در جامعه ایجاد كرده است.
وی اضافه كرد: قرآن كریم سفره ای است كه خدای متعال به وسیله پیامبر اكرم (ص) برای بشر گسترده است كه همه انسان ها به مقدار و استعداد خویش می توانند از آن استفاده كنند.
پیرعلی بیان كرد: در بازدید از نمایشگاه های علوم قرآنی، عكس جلوه های رحمانی قرآن كریم، كتابت آیات وحی و رونمایی از قرآنی كه به خط هنرمندی از شهرستان دشتی كتابت شده متوجه دین مداری و فرهنگ غنی مردم این دیار شدم.
مسئول مسابقات و محافل قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پرونده روستای چارك دشتی برای ثبت به عنوان دهكده قرآنی در دست بررسی است و امیدواریم این روستای قرآنی این لقب را برای خود ثبت كند.
در این آیین قرآن كتابت شده توسط سید محمد علوی هنرمند خوشنویس شهرستان دشتی رونمایی و از سید عبدالمحمد جعفری، سید نظام الدین موسوی، سید ابراهیم موسوی، حمید ذاكری، حسین رستمی، سیف الله خلیلی، قادر پارسافر و مریم رضایی كه آیاتی از قرآن كریم را كتابت كردند، تقدیر شد.
شهر خورموج مركز شهرستان دشتی با 40 هزار نفر جمعیت در 80 كیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
۰ نفر