۲۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۱۳
کد خبر: 82939882
T T
۰ نفر

96.5 درصد جمعیت روستایی زنجان جاده آسفالته دارند

۲۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۱۳
کد خبر: 82939882
96.5 درصد جمعیت روستایی زنجان جاده آسفالته دارند

زنجان – ایرنا – مدیر ساخت وتوسعه راههای اداره كل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: با آسفالت شدن سه هزار و 300 كیلومتر از راه های روستایی این استان، 96.5 درصد از جمعیت این مناطق از جاده آسفالته برخوردار هستند.

مسعود بیات منش روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اكنون استان زنجان چهار هزار كیلومتر راه روستایی دارد كه 400 كیلومتر آن راه دسترسی است و نیازی به آسفالت ندارد.
وی تاكید كرد: راه های روستایی مصوبی كه باید در این استان آسفالت شود سه هزار و 600 كیلومتر می باشد كه از این مقدار سه هزار و 300 كیلومتر آسفالت شده است.
مدیر ساخت و توسعه راههای اداره كل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینكه هم اكنون این استان 300 كیلومتر راه روستایی بدون آسفالت دارد كه باید انجام شود، گفت: قانون بودجه برنامه ششم توسعه نیز در این خصوص ما را مكلف كرده كه راه های روستایی بالای 20 خانوار در برنامه آسفالت و بهسازی قرار گیرد.
به گفته وی، به لحاظ میانگین طولی، در آسفالت راه های روستایی به 81 درصد رسیده ایم كه این رقم در میانگین كشوری 61 درصد است.
مدیر ساخت و توسعه راههای اداره كل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: 300 كیلومتر راه روستایی بدون آسفالت در این استان به یكهزار و 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
بیات منش، زمان تكمیل آسفالت این میزان راه روستایی را طی سه سال آینده اعلام كرد و افزود: سالانه 100 كیلومتر راه روستایی در استان زنجان آسفالت می شود.
وی تاكید كرد: درصدد آن هستیم تا پایان فعالیت دولت تدبیر و امید زنجان، نخستین استان كشور در جشن آسفالت راه های روستایی باشد.
مدیر ساخت و توسعه راه اداره كل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینكه نگاه انسان ها آرمانی و توسعه طلبی است، گفت: اعتقاد داریم راه روستایی كه آسفالت می شود به دنبال خود توسعه اقتصادی و گردشگری را به آن منطقه وارد می كند.
بیات منش ادامه داد: 300 كیلومتر راه های روستایی باقی مانده برای آسفالت در مناطق كوهستانی است كه با آسفالت شدن قابلیت تبدیل شدن به مناطق گردشگری دارد و موجب كاهش قابل توجه هزینه های هزینه های زندگی و حمل و نقل می شود.
وی تاكید كرد: باوجود كاهش سالانه اعتبارات نسبت به سال های گذشته با پیگیری های مسئولان استانی، نمایندگان مجلس و استانداری زنجان، در اجرای طرح های عمرانی از توان بخش خصوصی استفاده و تاكنون پروژه ای تعطیل نشده است.
وی با بیان اینكه سالانه درصدی تورم داریم، اظهار كرد: طرح هایی كه سال گذشته با 100 میلیارد تومان اجرا می شد در سالجاری با 120 میلیارد تومان به اتمام می رسد.
به گزارش ایرنا، استان زنجان پنج هزارو 840 كیلومتر راه ارتباطی دارد كه از این میزان، 200 كیلومتر آزاد راه، 113 كیلومتر بزرگراه، 342 كیلومتر راه اصلی و 974 كیلومتر راه فرعی است.
7325/8068