۱۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۴۸
کد خبر: 82937881
T T
۰ نفر

2 اختراع جدید در جهاد دانشگاهی اردبیل ثبت شد

۱۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۴۸
کد خبر: 82937881
2 اختراع جدید در جهاد دانشگاهی اردبیل ثبت شد

اردبیل - ایرنا - فناوران مستقر در مركز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اردبیل موفق به ثبت 2 اختراع جدید شدند.

سرپرست معاونت فناوری مركز رشد گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اردبیل روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این اختراع ها شامل محلول گیاهی التیام دهنده التهاب ریه ، برونش، تسكین دهنده سرفه های حاد و مزمن ونیز پماد گیاهی التیام دهنده التهاب پوستی زخم بستر و كاهنده درد و سوزش است.
مهران محمدی به صدور گواهینامه اختراع برای این 2 محصول از سوی سازمان ثبت اسناد و املاك اشاره كرد و افزود: این 2 اختراع توسط سعید ناصری و سیده سیمین دخیل پور از فناوران شركت 'شفا درمان پاك داروی سبز' مستقر در مركز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اردبیل به ثبت رسیده است.
وی اضافه كرد: محصولات ثبت شده جزو طرح های فناورانه این مركز و مورد حمایت جهاد دانشگاهی هستند كه پس از اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح به عنوان محصول دانش بنیان قابلیت بهره برداری عمومی خواهند داشت.
محمدی با بیان اینكه جهاد دانشگاهی با ارائه امكانات لازم، حمایت های مناسبی از شركت های فناور و دانش بنیان برای رشد علمی و پژوهشی می كند، اظهار كرد: 15 شركت فناور با طرح های متعدد در این مركز مجوز استقرار دریافت كرده اند كه بخش عمده ای از آنها در حال تبدیل شدن به دانش بنیان می باشند.
6018/6016